Jump to content

P226 X-5 SO


Recommended Posts

Nå når vi endelig har fått fastsatt at capsicum modellen er satt på lovlig lista til IPSC Production.

Er det noen som har noen erfaring med den eller noen av de andre X-Five modellene?

Da spesielt til praktisk skyting.

 

Det ble mye prat angående lovligheten til denne etter forrige tråd, men nå er det mer hvordan den er sammenlignet med en shadow fks.

viewtopic.php?f=53&t=78423&hilit=p226&start=40

 

Shadowen er jo sett på mange som den beste production pistolen.

Jeg har en, men er ikke superforelsket i den.

Link to comment
Share on other sites

Seier med X5 allround i siste EM sier vel at den er brukanes :smile:

Jeg er veldig fornøyd med min Capsicum. Det kortere løpet gjør den lettere å variere mål med, men det blir jo mindre siktelinje da...så man får velge hva man vil prioritere. Kunne tenkt meg en X-six i tillegg... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd SIG P226, grepet er for stort for mine små hender. Men sett venstrehåndsskytter prøve den, han var til stadighet uheldig med å spenne ned våpenet mens han skjøt. Det er vel fortsatt noen stager hvor enn må skyte svak hånd. Noe å tenke på om enn vurderer enn SIG.

 

På den annen side så er det et sikrere våpen enn Shadow, enn slipper å spenne ned hanen ved å holde den igjen samtidig som en tar avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...