Jump to content

Dueling Tree noen som kan hjelpe?


Xesray

Recommended Posts

Lurer på om noen har noe erfaring her ang dueling tree?

 

Har en kamerat som skal lage et til meg, eg prøver å finne noen mål på nettet uten at eg har lykkes i det.

Eneste eg finner er masse bilder, men ingen mål ang høyde og kor langt det er mellom stålet.

 

Planen min var å bygge 2 i 1, med det tenker eg på å bytte stålet man skyter på mellom 22lr og noe som tårler litt mer, det blir hardox stål som blir brukt.

Eneste eg har klart å finne ut av at den bør være vippet noen grader fremover.

 

 

Eller eg evt får lagd 2 stykk, regner med at 22lr er det som blir skutt mest med.

 

Smakebiter for de som ikkje vet ka det er.

http://www.youtube.com/watch?v=EN8pOrOdDbQ

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett et slikt i levende live, men jeg ser ikke for meg at det er noen ekstrem heksekunst å få det til å virke. Så lenge platene du bruker er små nok til å bli aktivert av energien i 22lr, vil du vel ikke trenge å bytte plater i det hele tatt?

 

Ellers er det vel bare å bruke et vanlig hengsel som er litt skråstilt, eventuel en skråkappet rørbit som festet til plata går nedi, med laveste punkt på hver side. Dette er kanskje litt mer kilent å få til å fungere skikkelig.

 

Høyde og avstander er vel bare å ta etter eget forgodtbefinnende, jeg vet ikke om jeg hadde tatt meg bryet med tommestokk om jeg skulle lage slikt selv. Lages det av nye materialer er det vel billigst å ta så lite som mulig, om det lages av skrap er det tut og kjør.

Link to comment
Share on other sites

"Mekanismen" er kun et rør som er kappet 45grader og sveist på baksiden. "Blinken" sitter på et flattjern som igjen er sveiset på en bolt (som passer ned i røret) Til 22lr, holder det med 3mm karbonstål. F eks et gammelt sagblad. Min har fått over 2000 treffere (jeg bommer aldri:lol:) og de er uten en skramme. Dvs én er borte vekk...den fikk en kavring av 308'n;-)

Link to comment
Share on other sites

Står ett slik tre på bana vår. Det er produsert i hardox, men der er blinkene sveiset fast i hvert sitt rør og så går det nedover en felles bolt. Ideen var god, men sveis og grove pistoler blir ikke venner, så det ryktes om at det skulle komme en V2 hvor blinkene er skåret ut med en vinkel innerst som så kan gå ned i feks 2 ører bak på stamma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...