Jump to content

Slide lock funker ikke på Springfield 1911


Ken Adams

Recommended Posts

Klubbens Springfield Trophy Match funker ikke 100%.

Slide lock funker når man manuellt trekker den tilbake, men ikke når man skyter med den.

 

Det skytes med Magtech 230grs fabrikkammo.

Jg kan ikke noe om 1911 pistoler, men utifra erfaring med andre pistoler ville jeg ved tilfelder som dette sagt at ladingen er for svak.

Dere som kan 1911, er det andre ting som bør sjekkes for å finne feilen?

 

Nå brukes våpnet til trening bane og feltskyting så funksjonen som krangler er jo strengt tatt ikke nødvendig for bruken, men jeg liker når alt funker somd et skal, selv om det ikke er behov for det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det mest vanlige er at magasin follower (frembringer) ikke er kompatibel med sleid stoppen = den klarer ikke å løfte sleide stopp = uorginalt magasin. Magasin fjær kan være for slapp = den rekker ikke eller den klarer ikke å løfte sleidstoppen slik at sleiden stopper. For kraftig rekylfjær eller annen grunn til at sleiden går tregt = pistolen short stroker = sleiden går ikke langt nok tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Hvis pistolen har fungert greit før og ingen deler er byttet er de vanligste synderene etter min erfaring:

 

- Svak ammo / lette kuler (Tviler på det er problemet her)

- Utslitt magasinfjær eller bøyd followerleppe (1911-magasiner er forbruksvare)

- Råttent magasin fra billigprodusent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...