Jump to content

Norrøna pararanger eller recon pack


sniper 22-250

Recommended Posts

Sikkert en mandagsmodell, min har tålt tunge bører.

Jeg er ikke sikker på den modellen du har kjøpt, men er det kunn snakk om den vekta så ville jeg gått for den sekken med lavest egenvekt som passer deg. Jeg bruker recon fordi børa passere >40kg på reinsjakt og etter min mening er pakkrammesekk det beste alternativet da.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt syncroflex, men den byttet jeg med en gammeltypen med runde rør i ramma...

Syns dette "roterende" magebeltet var direkte plagsomt og gjorde sekken vinglete med tung last.

Gammeltypen med stiv ramme er iallefall det beste jeg har hatt på ryggen når det gjelder å få med seg 30kg+

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har recon pack, men den har han hatt inne til service 3 ganger. Det er noen bærereimer som ryker. Men mulig han fikk en mandagsmodell..

samme erfaring med norrøna mod- trolltind 60+ som er en annen type sekk men med skuffende holdbarhet.

Link to comment
Share on other sites

kan legge til et merke her som ikke står her heller.

Bergans Powerframe, sekken jeg har harjeg bært mye tungt med og langt. hatt den i litt over et år nå og den har blitt brukt som akebrett blandt annet og er slitesterk.

men har også erfaring med recon pack (1 tur) den var ganske grei på den turen med en bør på rundt 40-45 kg på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale Pararanger hvis du som regel ikke bærer over 20kg. Den har lavere egenvekt og egner seg bedre til mindre turer enn Recon.

 

Recon kommer til sin rett når pakningen passerer 30kg. Da er det ingen ting som slår stabiliteten og komforten i en pakkrammesekk.

 

Har flere turer med ca 60-65kg i min Recon Syncroflex.

Har også brukt den gamle utgaven med runde stålrør i rammen, den takler enda større pakninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...