Jump to content

Namibia hai og plainsgame


donner

Recommended Posts

sitter her og gjør meg klar for dagens haifiske og dette er siste dagen så håper at dette blir en kjempe dag....Jeg har jaktet og fisket her nå i 10 dager og inntrykkene er mange ........rapport og masse bilder to come når man er hjemmkommet....Men her er en liten smaksbit...steenbuck 5,4 tommer

img3513a.jpg

Da var man hjemme etter en fantastisk fin tur og hvor jeg besøkte min gode venn og PH jasper zotsee

hovedvekt på denne turen var fiske og vi jaktet kun i 2 dager.Jakten foregikk på en 80000 hektar (800000 Mål ) stor farm inne i områdene mot Rsa grensen og dette var utelukkende fjelljakt.Allt av fiske foregikk ute i Henties bay og Walvis bay området med enkelte turer opp Nordpå....Jeg har mye opptak fra fisket men kan ikke legge dette ut nå pga tv 2 og vgtv har enerett på opptakene.Sammen med meg på fisket hadde jeg Cato bekkevold og jeg skal si at det ble fisket for alle penge i 8 dager.Vi fikk mye fisk både matfisk (Cob og Steenbras) og enormt med småmaller som var farlige hvis de stakk deg(vi brukte disse som haiagn)totalt ble det 7 hai på beste dagen og største 25 kg.Vi var på jakt etter copper shark men, disse var vansklige vi mista 3 hvorav den ene tømte min snelle for 300 meter line før den røk lina og stakk av. vel nok skriving her er litt bilder fra turen ... :wink:

namibia2013123.jpg

img3451g.jpg

img3630hu.jpg

Gully Shark

img3606dg.jpg

Banjo fisk

img3568c.jpg

Barbel giftig liten jævel

namibia2013247.jpg

Litt av dagens fangst renses

 

 

Mye god mat her

 

namibia2013244.jpg

Meget stor steenbraas

namibia2013243.jpg

img3633z.jpg

Enhver seljegers paradis..enormt med sel i denne kolonien med pelsseler

img3640n.jpg

img3560mk.jpg

Dagens middag Invollsgryte med allt hva hjertet ønsket incl hover og tunge nammi

img3471v.jpg

namibia2013149.jpg

Her jaktet vi etter Fjellzebra

namibia2013122.jpg

Drikke var det nok av for å si det mildt...

img3598id.jpg

Pen gully shark

img3428dc.jpg

Scallow pottije

img3562o.jpg

162jp.jpg

Utsikten fra hvor vi bodde 2 min til fiskeplassen...

img3648g.jpg

img3531s.jpg

 

More to come.... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Møtte også denne karen her Maximillian Kluckner som hadde vært ph i Kongo i 20 år og 18 år i Uganda/Tanzania og resten i Namibia..Han hadde en lite farm på 680000 mål hvor han bedrev litt jakt med utlendinger.Hadde flere lange samtaler med ham rundt bålet og han kunne fortelle mye interesante historier om jakt og klienter... :wink: Artig å møte disse gamlekara som har opplevet det som virkelig var afrika jaktens gullalder.....

namibia2013144.jpg

Link to comment
Share on other sites

Liker det når det er malt opp i pølse, men når noe du klappet da du kom inn på tunet, kikker opp på deg fra tallerkenen....veel... :mrgreen:y

Skal til Namibia om 3 mnd. Håper å få servert noooe bedre enn den gryta :mrgreen:

Skal jeg gjøre som charterfolket? Ta med knekkebrød, og brunost?

Spiser det jo sjelden hjemme :winkf:

Link to comment
Share on other sites

Slapp av masse god mat dernede.....spiste til vi ramla av stolene og så drakk vi oss opp igjen... :lol: vi spiste biffer og t bones store som tallerkner og sultne gikk vi aldrig til sengs(var vel overmette hver dag) Den invollsgryta var for spesiellt intereserte........var masse tilbehør også...

img3558h.jpg

Tbone Man blir mette av

img3547gt.jpg

Boerwors dette er nammi.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...