Jump to content

Tvungen etterregistrering av hagler kommer


kongle

Recommended Posts

Har ei gammel Haenel Suhl som jeg har hatt siden 1982 (Arv).Må vel bare komme meg på politikontoret å få denne registrert snarest da.Vil iallefall ikke risikere å bli fratatt mine andre våpen på grunn av denne :shock: Men det er jo greit at det ikke går ut over antallet våpen vi kan ha da :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke undre meg om det er flere i omløp også,hver gang onkel blå har hatt innsamlingsaksjon (amnesti) så har det jaggu kommet inn mange.For ikke å snakke om alt det andre,alt fra gammle schmeissere til mitraljøse :lol: .Ligger mye etter gamle bestefedre fra krigen ennå tror jeg.Sorry,ble litt off topic her.

Link to comment
Share on other sites

Var på kammeret forrige uke for å søke på en uregistrert hagle som jeg arva etter bestefar men det var visst ikke så lett. Siden han ikke er i live lengre måtte bestemor få tak i noe papirer fra skifteretten og masse fram og tilbake. Hvis de vil at uregistrerte våpen skal registreres så burde vel dette vært noe enklere synes jeg? :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Skjønner ikke dette hastevedtaket her jeg ettersom POD har lassevis med saker og ta tak som må være mye mere viktig enn dette . Resurser har de da nesten ikke når man leser avisa . Er de redde for at alle de gamle haglene som ligger rundt blir solgt til det illegale markedet eller viser statistikken at mange av lovbruddene de senere år blir utført med slike våpen :?:

Det er ikke det at jeg er i mot dette men jeg syns prioriteringen med midler er rar .

Nå er det helt i orden haglene registreres for meg men la det gå over tid da i stedet og heller oppfordre folk og komme med dem frivillig .

Her kan det heller åpnes for at lovlydige folk kan få kjøpe flere våpen enn de 6 som er latterlig lite for noen av oss .

Link to comment
Share on other sites

Hele greia er bare tull. De uregistrerte haglene er akkurat som våpen fra dødsbo ikke noen fare for samfunnet så liten vits å stresse med dem. Ville nå POD (er rimelig sikker på at dette er POD som ligger bak dette) få registrert haglene, ja vente da noen år før dem har fått på plass noe dem ikke klarte for 12-13 år siden. Nemlig et fungerende nasjonalt våpenregister.. Så ta registreringen over flere år i ro og orden.

 

Nå er nok POD rimelig fornøyde uansett, siden folk har løpt avgårde for å få registrert haglene sine ettersom det hang en trussel over dem. Blir interessant å se hvor mange hagler som har blitt registrert.

Link to comment
Share on other sites

Tunga rett i munnen nå karer.

Trådstarter viser til et foprslag om å etteregistrere hagler (dvs et forslag om å gjøre det)

Men det er kun et forslag, som faktisk ikke en gagn har blitt foreslått for lovgivendemyndighet (stortinget)

Som Jegerenes Interesse organisasjon forteller, så er forslaget nå trukket (pr i går 10 desember) da man har insett at det vil være en kostnad både økonomisk og byråkratisk som ikke forsvarer seg i forhold til en eventuell gevinst.

 

Det vil si at så lenge folk er edruelig og sleger sine lovlige uregistrerte hagler til folk som har innvilget erverv, så er det ikke noe stress med å få registrert de lovlig uregistrerte haglene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette er svært positivt, et sunnhetstegn om du vil. Man har hatt et forslag, og kommet frem til at uregistrerte hagler er et så lite/ikke-eksisterende problem at man har valgt å bruke ressurser på andre ting isteden. Veldig ofte så føles det som om alle våpenrelaterte "problemer" blir hauset opp til de grader, men her har man hatt begge bena godt plantet på jorda og innsett det mange av oss mener, nemlig at uregga hagler ikke er et problem. Kjempebra spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...