Jump to content

New in town


Huntress

Recommended Posts

Heisann hoppsann!

Jeg er en 23 år gammel dame, selvstendig næringsdivende i dyrebutikk her på øya, ønsker meg en fremtid som storviltjeger :)

Var desverre litt for seint ute til å melde meg på jegerprøven i år, så dette året skal jeg bruke på å nerde meg på forum, lese bøker, blader og til høsten klegge meg på en jeger eller to eller tre ute på jakt.

Mine interesser er å forberede meg til neste års jegerprøve og en flott fremtid ute i skog og mark. Leser en del om hvordan å trene opp en jakthund.

Jeg har også interesser innenfor ernæringsfysiologi på hunder og begynner å få en del kunnskaper om dette. Har gått en del ernæringskurs, så kanskje har jeg noe å bidra med her inne :)

Adferdspsykologi er også noe som ligger tett til hjertet. Har en solid haug med leste bøker, også har jeg gått en del kurs :)

Vi trener blodspor med hundene våre, ikke prøvd oss på godkjenning ennå, men føler vi begynner å få dette til. Jeg har nok ikke noen jakthunder, men blodspor går som det koster etter :)

 

Fremtidsplaner: Jegerprøve -> Storviltjakt -> Jakthund en gang i fremtiden.

 

Livet uten hund er for meg fullstendig utenkelig.

 

Hvorfor vil jeg bli jeger? Jeg vil jobbe/ drive aktivt med hund, matsanking direkte fra naturen, ønsker mer spenning, lærdom og opplevelser også elsker jeg å være ute i naturen :)

 

Jeg ser frem til å lære masse fra dere her inne, gode diskusjoner og til et år med en raskt stigende kunnskapskurve :)

Link to comment
Share on other sites

Imponerende utgangspunkt du har allerede :D Velkommen skal du være.

 

Tusen takk! :D

Velkommen.

 

Forseint å melde deg på jegerprøven?

http://www.asanejff.no/index.php?option ... &Itemid=91" target="_blank" target="_blank

 

På grunn av arbeidssituasjon så vi oss nødt til å satse mer lokalt, da. Vi bor på Stord og jeg jobber 58 timer i uka for tiden.

Vi var akkurat 3 uker for seine til å melde oss på. Hadde sikkert gått greit å skvist oss inn, men vi venter litt til ting har stabilisert seg litt. Pluss at i år satser vi på teoretisk kunnskap, skytetrening og godkjenning av sporhund(er) :) Vi har noe å holde på med innenfor temaet, da.

Gleder meg som et lite barn!

 

Edit: Glemte tegnsetting her en plass ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...