Jump to content

Rimelig luftpistol


emarkus

Recommended Posts

Hei. Har små barn i hus som gjerne vil begynne å skyte som mamma og pappa. Har en 4åring som er veldig tent.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en luftpistol, og trenger noen anbefalinger/erfaringer.

 

Ønskelisten:

Maks 3000

Knøttlite grep

Ok/ bra avtrekk

 

Er dette mulig?

Link to comment
Share on other sites

Har sjølv små ungar i alderen 4-6 år, og mi erfaring er at det er vanskeleg å begynne med pistol for så små. Å ikkje få det til er ikkje bra for den vidare skyteinteressa, kva med å heller kjøpe eit lite luftgevær dei kan starte med?

Link to comment
Share on other sites

Hun kjenner prinsippet bak pistolskyting, og trener litt med en leke som skyter infrarødt lys som aktiverer en blink(man må faktisk sikte). Men hun har forstått at det ikke kommer noe ut av den, slik det gjør av mamma og pappa sine. Hun har så vidt prøvd .22 (jeg slapp aldri våpenet) og elsket det, men det gjorde ikke de gamle gubbene i klubben... Derfor en luftpistol vi kan trene litt med hjemme. Har kikket litt på crossmans pistoler. Er de brukbare?

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikkje til Crosman. Men eit problem med rimelege luftpistolar (inkludert min eigen HW40) er at dei er såpass tunge å spenne/komprimere at ein seksåring ikkje har nubbesjans til å gjere det sjølv. Både du og ungen blir fort lei av at det alltid er pappa som må lade pistolen. Kanskje noko CO2-greier er tingen? PCP blir vel både for stort og for dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Crosman 2240 er en dugandes Co2 enkeltskudds i .22 med god presisjon og litt kraft.

Den er riktignok ikke knøttliten, men liten nok for små hender.

Lett å lade (bolt) og man kan enkelt modde avtrekket slik at det blir ganske godt.

Selges rimelig rundt om (495.-)

 

Likevel anbefaler jeg å la voksne stå for selve ladingen da småtroll ofte kan gjøre rare ting...

Har iblant hatt med en slik på mctreff og unga setter ofte stor pris på blinkskyting der blikkbokser

spretter avsted...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...