Jump to content

NM 500 UNL 2013 Nidaros


frode k

Recommended Posts

Vi skal telle opp når påmeldingsfristen har gått ut,da ser vi hvor mange som har betalt.

Tradisjonelt er det en del som melder seg på og ikke møter opp/ betaler.

 

De med smilefjes er registrert inn på klubbens konto.(offisiellt påmeldt) :D

De som vet at de ikke kommer må gjerne si ifra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gledelig stort antall påmeldte. Dette kan bli veldig moro.

 

Da er "stepp 1" unnagjort: Testskyting for valg av kaliber/ kuler/krutt.

"Stepp II" igangsatt: Preparering av hylser = kalibrering - vektsortering - frese tennhettehull/hettelomme. Test i kammer.

Stepp II klargjøres: Vektsortering av kuler m/ måling av lengde og ogival. (Buster - hva mener du :winke1: - er detta nødvendig tro :forvirra::?:?: )

Stepp III: Campingvogna dras ut fra vinterdvalen i ettermiddag og klargjøres i løpet av kvelden.

 

Detta er faktisk slitsomt - er nok blitt for gammal ....phusssssss 8)8)

 

Men - Gleder meg - okkesom.

Link to comment
Share on other sites

Ja,---dette blir morro. Håper alle som har meldt seg på, virkelig kommer. Og enda er det mange flere som burde

vært med ,av kjente navn.

Men det er vel sånn at det ikke bestandig passer for alle, Dessuten er det jo ST.hans helg.

I likhet med John, er nå jageren(les bilen), fullasted med bensin og ammo, og klar til å sette kursen nordover.

Tenk om det hadde vært firefelts motorvei og fri hastighet til Tronheim, sukk!!!! :D:D

Link to comment
Share on other sites

Har aldri savnet firefelts motorvei ! 8)

De som ikke har fått smilefjes kan "ligge" på konto , flere innbetalinger uten avsender der nå,kommer vel navn imorra.

Og ,hvis den positive trenden med påmelding fortsetter,må det støpes flere benker og arrangeres over to helger,skal det bli plass til alle.

luksusproblem vel ?

Skal bli intr å se hvor lang tid det vil ta f.eks på Lørdag og gruppeskytingen.

De som er på plass fredag ettermiddag i rett tid ,vil kunne få skutt litt når banen er ferdig rigget.

Vel møtt.

Link to comment
Share on other sites

Ich bin spenna klar. Penger for gun nr 2 er på vei, har vært og henta bedre krutt til 6mm'ern så da håper jeg å sette 10 hull i pappen på hver serie iallefal.

Ser at det kan bli litt vått på lørdagskvelden. Men har vogn. Hvordan avvikles grillfesten jeg skal vinne? ;)

Link to comment
Share on other sites

Antar at du Knut E. er rimelig slapp til kvelds,du som skal skyte 60 tellende skudd pr dag :D

Den avvikles vanligvis rundt ett langbord av betong , på standplassen.

Spørs hvor mange vi blir til sosial omgang.

Håper så mange som mulig tar seg tid til grillseansen også,bruker å være særdeles trivelig.

Vi fyrer opp i 18 -19 tia så ser vi hvordan det går etterhvert.

PS. har til dags dato ikke sett bedre halvdeler der oppe !!

Frode k

Link to comment
Share on other sites

Da kommer jeg alene, så sparte jeg Visa kortet for diverse beløp hos Ikea ;)

Har lada opp 100 skudd i 6mmbr, så da skal det være dekka, trenger noen til i 338LM, så er jeg klar. Løpet i 338'n er i ferd med å dø, så jeg forventer ikke det helt store i fra den, iallefall ikke 30mm, som tidligere i vinter. Må stappe rear bag'n med noe, og lurer på om sand fra badestranda kan være bra? Den er ekstremt fin, og jeg ser for meg at det går store mengder inn i bag'n, slik at den blir meget hard, men bevegbar. Tror jeg stikker og henter ei bøtte, og fyller'n opp ;)

Link to comment
Share on other sites

Har en del minner i forbindelse med bålbrenning der oppe fra før. trivelig nesten hele tia :lol:

Antar at noen dukker opp rundt omkring 10-11 tia,men da for å skyte.

Jeg har tenkt å dra fra jobb etter lunch,og er på banen i 12 -13 tia. Dess fortere rigg er unnagjort dess mer får trengende skutt seg inn.

Flere tilreisende som også vil sette opp egne flagg.

Ser ut til at stevnet kan arrangeres med 3 skytelag ,med ca 12-14 skyttere.

det er meldt regn og 2-4 ms vind på lørdag, opphold og mindre vind på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Fra ett premiebord som som stadig får nye tilskudd kan nevnes :

-En bajonett (for samlere) (Kjell Haagensen)

-Ett termostatstyrt dusjbatteri (Heidenreich)

-2 døgn M/laksefiske i Orkla m/overnatting (Dato etter nærmere avtale)(Frode k)

-En flunke ny GRS stokk (Knut Erik/GRS)

-Ett flott armbåndsur (Håvard Todal)

-2 stk pussesett (Langhold.no v/Jørgen Løe)

-Seeland Hansker ,Neverlost sitteunderlag,swaro caps,hærkila caps (ABC Fritid)

-3 stk fjellduken ,orange Camo(Helsport)

-1 stk termo/trykkstyrt dusjbatteri m/garnityr (Oras armaturv/K. Guldseth)

-Ett sett kraftig ullundertøy(Knut Erik)

-En kraftig sykkel-lås(Knut Erik)

-Hørselvern,capser,riflefutteral (Hagemo jakt og friluft)

 

 

Trekkes på startnummer etter endt dyst !

Vanlige "Nidarosplaketter" til de tre første i hver klasse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Åhhh....omsider på Flesland på tur hjem. Tror hvilepulsen etterhvert er kommet under 200. Lå pinadø nesten ann til at årets evenement skulle gå idass for meg....men nuhh kjære medskyttere må det skjerpings til....Bang is on the move.... :). Håper på å få avgårde noen prøveskudd idag eller imorra, om ikke får det gå på ren rutine. Ser forøvrig frem til Lørdagens grillfæst!

Link to comment
Share on other sites

Hadde seriøse problemer med våpenet tidligere i uka og på Blaker. Var på meldt men meldte avbud tidligere i uka. Selvsagt er feilen funnet i dag. Men tiden er satt av til annet og for tur er puttet i annet hull.

Vil ønske alle en super helg, og skitt skyting! Kommer sterkere tilbake senere.

PS: se på flaggene, er du uskikker sett et ekstra i gongen. Og tell for guds skyld hvor mange du setter i tellende!

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare og fylle en termos med kaffe, koble på vogna og en kjapp tur innom busstasjon for å plukke opp reisefølge.

Håper jeg har husket på alt ?????????????????? :?

Burde være på banen sånn ved 5-tiden i ettermiddag - om alt går som det skal?

Link to comment
Share on other sites

Kom fram til Trondheim i natt. Men først dro jeg innom den lokale våpenforetningen for å hente rifla mi som skulle gjenges. Dette hadde de ikke klart på tross av at jeg gav beskjed på at den måtte være klar i går..

 

Er det noen som kjenner til en børsemaker eller annen kompetent person som kan fort ordne gjenging av pipe i dag..? Er noen år siden jeg flytta så jeg vet ikke "whos who" lenger.. :)

Link to comment
Share on other sites

Da er en flott og anstrengende skytehelg unnagjort, og den gikk utrolig fort unna.

Mye bra skyting og en trivelig grillfest.

Den berømte "Nidarosvinden" kom på en snarvisitt på søndagen,trivelig det å !

Vi takker for besøket og ønsker dere alle vel møtt ved en senere anledning.

Håper alle er fornøyde med premier,mat osv.

 

Vel hjem !

 

Nidaros Benkskytterklubb

 

 

(Resultatlista vil bli lagt ut så fort den er tilgjengelig)

PS

Tilbakemeldinger er ønskelig(på godt og vondt),da vi prøver/ønsker å arrangere tilnærmet lytefritt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et kongelig arrangement, gutter! Stående applaus!! :D

Deltakerrekord! Mange nye, og mange gamle fjes i skjønn forening. Et yrende liv på standplass, og et arrangement som skled som smør......og et velfyllt premiebord.

Dette var gøy! Takk til alle sammen, som bidro til å gjøre dette til 2-3 flotte dager.

Gratulerer selvsagt til "Topp 3" i samtlige klasser også.

Link to comment
Share on other sites

Nb! Nøkkel funnet på standplass på søndag, type trioving. Noen som savner den?

 

Vil også gratulere alle vinnere og resten av deltakerne for en fantastisk fin helg med mye bra skyting. Utrolig trivelig sosialt og mye skjitprat samt mye lærerikt. Så ingen som sprang til ramma så da regner jeg med at våre kokkegjerninger er godkjent, på tross av litt feilbedømming av mengde på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...