Jump to content

Praktisk + presisjon


kameleon

Recommended Posts

Heisan :)

 

Mann på 35 år fra Oslo, gift og to barn, jobber med investeringer i privat næringsliv.

Vært aktiv skytter i hæren, men skutt "aktivt" i pistolklubb et par år nå.

 

Ikke kjøpt eget våpen enda, men har godkjent våpensøknad og pengene brenner i lommen. Så får se hva det blir :) Tar meget gjerne imot tips om hva jeg bør kjøpe!

 

Skyter mye presisjon (VM-fin), men jeg ønsker primært å skyte praktisk. Er ikke typisk "skyte-nerd", så du vil hverken se meg med lapp på brillene eller anatomisk skjefte. Dette er i hovedsak en hobby for å tømme meg for stress.

Link to comment
Share on other sites

Ikke undervurder stressreliven av å stå på banen og fyre av 60 skudd med en 22 med anatomisk skjefte, der du fokuserer på detaljer for å komme deg stadig nærmere 600 grensa. Ingenting får meg til å slappe av mer fra dagliglivets kjas og mas enn det å dra fram Morinien for å se om jeg klarer å stå i serie etter serie med samme konsentrasjon "in the zone", mens jeg fokuserer på forsiktet, avtrekket, baksiktet, ikke fokuser på blinken...og fyre av 5 skudd innen 6 sek med ønske om å se 5 10ere....

 

Ingenting feil med dynamisk skyting, som det nå heter. Man bør kunne gjøre begge. Men ikke diss finpistol når det gjelder å fjerne stress.....

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til kammeret, når det gjelder hva som fungerer for å tømme stress så er nok det en høyst individuell sak, mange mener at det å drive med meitefiske er avstressende f.eks.

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Man sitter jo bare der og har all anledning i verden til å tenke på alt mulig som har med jobb og stress å gjøre, planlegge neste arbeidsdag, visualisere prosjekter osv osv. Avstressende aktiviteter for meg er aktiviteter hvor det ikke er sjans i helvete for at det er plass til å tenke på noe annet enn akkurat det man holder på med der og da. Det må være fort og intensivt. Hjernen må rett og slett ikke få slippe til med sine egne sprell ;)

Link to comment
Share on other sites

Oneshot:

Jada, kan godt hende det er også ganske avslappende, men for meg så blir det litt pil og bue-feeling hehe. "Macho-faktoren" er jo også en grunn til at jeg foretrekker en Colt fremfor en Ruger. Men nå er jeg litt n00b foreløpig, så kan godt hende jeg endrer mening etterhvert. Men så skal jo jeg i hovedsak drive med praktisk, og da er anatomisk skjefte ikke helt aktuelt.

 

Slemmo:

Takk for det :) For meg så har jeg aldri følt meg så god i formen og tom i hodet som etter at jeg kjørte hurtigskyting med en .45.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd dynamisk og tatt kurset?

Greit å vite hva slags divisjon du tenker å skyte i... ;)

I prod så er det cz, glock og sig som er mest utbredt.

I standard så er det 2011, tangfoglio og glock som ruler gata...

Open så er det mest 2011, men glock er på tur inn ser det ut som. Cz har også en fin ferdigpang til open div.

Lån litt våpen i av dem i klubben og prøv hva som passer deg. Kjør gjerne igjenom noen hundre skudd så du får kjent litt på dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...