Jump to content

Problemer med Diamonline i 6,5?


korporal

Recommended Posts

En kompis av meg har problemer med å få presisjon med Diamonline i sin A-bolt 6,5.

Samlingene varierer mellom gode og helt ut i 50mm med enkelte fluer 100mm utenfor senter av samlinga. Avstand 90m. Krutt n-15.

Andre kuler går godt i samme oppsettet.

Har noe erfaringer med DL i 6,5?

Skytter mener å skyte regelmessig bra :)

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har problemer med å få presisjon med Diamonline i sin A-bolt 6,5.

Samlingene varierer mellom gode og helt ut i 50mm med enkelte fluer 100mm utenfor senter av samlinga. Avstand 90m. Krutt n-15.

Andre kuler går godt i samme oppsettet.

Har noe erfaringer med DL i 6,5?

Skytter mener å skyte regelmessig bra :)

 

Første jeg vil anbefale er at en annen god skytter testskyter litt selv om han mener at han skyter regelmessig bra :)

Enkelte fluer har sjelden noe med kula å gjøre.

Det burde ikke være et stabiliseringsproblem med den kula.

Om børsa går bra med annen ammo og det ikke er skytternes feil, så tror jeg at det enten er noe galt/ujevnt med ladinga eller kruttet/kruttvalget.

Link to comment
Share on other sites

At D.line kuler ikke samler er ikke kulas feil da dette er en av de beste og mest brukte kulene i DFS og i andre skytegrener . At akkurat denne pipa kanskje ikke liker den det kan skje men forsøk andre ladninger og til slutt annen kule så får du se utfallet av det .

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Takker!

Da jeg bruker 6,5-en til både toppjakt og "blyspissjakt" vil det med andre ord være lite heldig å ta i bruk DL da.. Slik jeg forstår det, har Golden Target samme ballistiske egenskaper, men uten molybden/voks-belegg?!

 

Jeg har byttet fra DL til GL. Det er viktig å være oppmerksom på at GL kulene har høyere friksjon, dvs. sitter hardere fast i hylsa. Derfor må du redusere kruttladningen dersom du bytter fra DL til GL. Hvis ikke risikerer du overtrykk.

Forøvrig funker GL kulene akkurat som de molybelagte DL kulene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...