Jump to content

Renhold laderom?


JoeHugin

Recommended Posts

Tja, om det er en myte eller ikke vet jeg ikke. Godt mulig at det har begynnt å brenne i en støvsuger pga tennhetter, men at den eksploderer høres litt drøyt ut. Da tror jeg det må være mengder av hetter i den. Jeg har også hørt at hettene kan gå av i støvsugeren på grunn av elektrisitet, men har litt vondt for å tro på det. Innrømmer at jeg bruker Nilfisken innimellom uten at det har vært noe problem. Men det er ikke det siste jeg gjør før jeg legger meg på kvelden. Hvis det mot formodning skulle begynne å brenne i den så skal jeg være våken når det skjer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det beste er vel å bruke en fuktig klut der det trengs litt renhold.

Må innrømme å ha brukt støvsugeren et par ganger, men har ikke sugd opp noen hetter. Kruttsøl kan vel også være et problem.

Kjærringa lurte på om man kanskje kunne bruke en askesuger, slik at man kunne minimere faren for brann. Om det hjelper vet jeg ikke, har heller ikke testet det selv.

Link to comment
Share on other sites

Det beste er nok å bruke en slik rainbow suger, ja...

Men feiebrett og kost er jo litt billigere og funker fint.

Om man rengjør av og til, så er det jo snakk om veldig små mengder krutt man feier opp, dette kaster jeg bare rett i søpla.

Link to comment
Share on other sites

Har støvsugd med vanlig støvsuger (Miele) flere ganger uten problemer.

Da går tennhetter, kruttrester og annet dritt rett i posen inne støvsuger`n

 

Har hørt om at det kan smelle, men har ikke gjort det enda :D

 

Kanskje på tide å bruke hørselvern :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...