Jump to content

Hva bør en Colt Gold Cup MKIV 70 .45 ligge på? Alternativer?


JanEL

Recommended Posts

Har ikke fått svar av selger enda. Men er "Tunet for "Praktisk" skyting". Hva nå det egentlig innebærer.

 

Begynner å bli noen år disse. Men også litt ettertraktet? Og regner med at denne har gått en del skudd.

Vet det kan være veldig vanskelig å si, men hva bør prisspennet ligge på ca?

Tenker da på en som løpet ikke har så mye igjen i seg, og litt slark. Og en som løpet er helt fint, og tight?

4-7k?

 

Er helt fersk. Og har lyst på en litt spesiell 1911 .45 (9mm er også av interesse, men litt lavere prioritet).

I bunn vil jeg vel egentlig ha noe som er så presist som mulig i forhold til pris. Og disse Cold Cup'ene betaler en kanskje mer for graveringen på siden en presisjon, og kvalitet, tilsier?

 

Hva annet bør jeg seriøst se på? Ligger jo en del forskjellige ute for inntill 7000.

Link to comment
Share on other sites

Hvis 7000 er budsjettet ditt, ville jeg kikket på en Ruger SR1911. Interarms fører disse.

 

Jeg fikk et prisforslag på 11,000,- for en godt brukt 9mm gold cup, men .45 bør ligge mye lavere i pris.

Ikke at det har noe med dette våpenet å gjøre, men skudd i lufta: sikkert 8-9 lapper hvis det følger med praktisk belte+hylster og magasiner.

Tunet betyr sikkert at den har magwell, avtrekksjobb og byttet noen småting. hvor mye dette i realiteten er verdt, vet jeg lite om.

 

Jeg har prøvd side om side en goldcup 45, og syntes Remington R1 enhanced var et bedre våpen.

Flere mener at Colt sin kvalitet har falt, eller har blitt forbikjørt av flere produsenter. Har bare prøvd denne goldcup'en, så skal ikke uttale meg om dette :)

 

Du kan jo alltids kikke på STi sine 1911 da? Endel dyrere, men regnes som de beste til prisen. (9-20,000,-)

Handlet selv en Trojan i 9mm. Kjempefornøyd!

 

 

Hvis du satser på mengdetrening, så er 9mm vesentlig billigere enn .45acp.

Kanskje ikke noe å si hvis du lader selv :)

Link to comment
Share on other sites

Handlet selv en Trojan i 9mm. Kjempefornøyd!

Hvis du satser på mengdetrening, så er 9mm vesentlig billigere enn .45acp.

Kanskje ikke noe å si hvis du lader selv :)

 

Nå er det jo 45 ACP som egentlig hører hjemme i en 1911 da :D

 

Både 45 og 9mm er relativt kurant på pris i forhold til endel andre kalibre, men 45 er ofte ca dobbelt så dyr som 9mm.

Har selv colt, den er ingen superpistol på noen måte i forhold til andre 1911er jeg har prøvd, synes mye av de jeg har sett brukt er priset vel høyt.

Link to comment
Share on other sites

Om du vipper mellom 9 eller 45 må det vel sies at en 9er er mer anvendelig på de fleste områder og ønsker du en 6 tommer (noe du bør) er valget større innen 9mm og ikke minst om du lader selv kan du plukke 9mm nær sagt over alt, men 45 finner du ikke og disse 45ene er noen mestere til å gjemme seg bort og du mister fort en del av dem og disse pokalene koster.

Vil du ha en 1911 variant, kikk på en STI Trojan. Styr unna disse gamle colt modellene som har godt en ikke uvesentlig del skudd mellom årene, der er det mye slarkete sleider. Nå fås i bøtter og spann av deler til 1911, men med utslitte sleider er det verre.

Link to comment
Share on other sites

En Trojan til under 7k er vel like skjeldent som å finne alle .45 pokalene eller? Spesielt å kunne snappe den først?

 

Den Gold cup'n forsvant fort gitt. Så da blir det å lete videre.

Det beste blir vel å kjøpe ny så tett opptil budgetet som mulig. Og heller spe på med mods etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

Du får da en ny STI Spartan fra Hunters House i Danmark til 7500 kr

Eller støtte en norsk forhandler. Litt billigere men kanskje litt mer ventetid.

http://www.intersport-bogstadveien.no/d ... &pageId=21" target="_blank" target="_blank eller http://www.wingevapen.no/index.php?do=c ... topcat=440" target="_blank

Sist nevnte forhandler har ikke jeg noen gode erfaringer med, men kaskje andre som er heldigere.

Link to comment
Share on other sites

I følge selger av GC'n var det slitasje på blåneringen fra hylsterbruk, ellers tight og fin. Gikk for 4500 + 2000 for mag og utstyr.

 

Problemet for meg er at det ikke er noen pistolklubb å teste hos i området.

Men er ofte på strekningen Oslo-Grenland. Er det noen steder de har en del utvalg? Og kan testskyte uten å måtte leie, men bare betale forbruket?

Må vel bare innse at jeg må få testet for å finne ut hva som passer. Og ikke kjøpe kun etter hva jeg føler jeg har lyst på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...