Jump to content

Vekt på Blaser R93?


TrulsN

Recommended Posts

Har lurt på å kjøpe en R93 i .308, men snakket med et par forhandlere i dag og fikk de til å veie våpenet.

 

Da vekten på våpenet er viktig for meg

 

R93 Proffessional med syntet stokk, men fikk både 2.8kg og 3.2kg

 

Hva er riktig, kan ikke finne vekten på Blaser sine hjemme sider

 

Så hvis noen som har ei børse og kunne veiet våpenet uten kikkert og montasje er ute etter vekt på bare børsen uten tilbehør

 

Fikk beste pris på 15900kr noen som vet om det er mulig å få enda bedre pris?

Link to comment
Share on other sites

Hei, jakter selv på en r93. 15900 virker svinbillig, beste jeg har fått er 19700 med montasje og 16500,- for bare børsa. Blir selvfølgelig jakten på hundrelappen å lete etter den beste prisen da jeg har forstått at det ikke er så mye å hente, men hadde jeg fått den prisen hadde jeg sendt våpensøknaden omgående :mrgreen: send meg gjerne en pm om hvor du fikk prisen, men jeg regner med at du har fått taushetsplikt om hvor og når :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har skjønt at dette er billig, men må bare spørre.

 

Har tenkt å velge den forhandleren som jeg ønsker å handle mer hos og får best service, å spare en hundre lapp eller 2 er uvesentlig.

 

Pris og forhandler kan sendes på p.m da denne tråden er ang vekt.

 

Prisen var bare noe jeg slengte med, prisen ligger jo ute på deres nett sider uansett for alle å se.

 

Viktigst er vekten 8)

 

Takk for vekten på 6.5 R93, er jo heller ikke skrevet i stein hvilket kaliber som blir kjøpt.

 

Ser at Sako finnlight er meget lett, men helst så skyter jeg rett trekker 8)

Link to comment
Share on other sites

Har spurt alle forhandlerene jeg har vært i kontakt med om de har offroad, men ingen som har den.

 

Vet ikke om det er mulig å få tak i ny lengre, har sett den annonsert R93 med offroad stokk før jul, men klarer jo selvsagt ikke å huske hvilken forhandler.

Tror annonsen lå på finn.no

 

Kan se ut som at skal jeg ha lettest mulig så blir det bolt rifle.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er flere som har den, men prisen varierer en del fra 14 990 til over 21 000, men er jo en utgått modell så kanskje du får samme pris hvis du tar en telefon til de forskjellige butikkene.

 

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=9523

 

http://vapenloftet.no/nettbutikk/produk ... 3-offroad/

 

http://www.brukassport.no/produkt/vapen ... 93-offroad

Link to comment
Share on other sites

Gamle typen med "runde" ringer veier 155gram

Den nye typen (R8) med firkantede ringer veier 190gram

 

Den stokken du linket til hos Winge er samme som blir levert på den komplette Christensen Arms R93n

Men karbonløpet gjør at du sparer noen gram til, tipper minst 3-400gram lettere enn ett standard løp.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...