Jump to content

Duracoat eller Olje/ beise Trestokken på mauser??


Bergseten

Duracoat/ olje?  

16 members have voted

  1. 1. Duracoat/ olje?

    • duracaot OD green
      6
    • olje beis
      8
    • anna type behandling
      2


Recommended Posts

i det siste har eg dreve med eit lite børse prosjekt. Det har gått ut på og pusse opp ei mauser M98.

 

Eg har modifisert litt på stokken og diverse anna og det eg lure på er:

 

Kva meiner Kammerfolket om Behandling av trestokken?

 

dette er ein M 67 stokk som eg kjøpte for nokre kroner, har og ordna med nytt løp når søknaden kjem i hus.

i 6,5x55.

 

 

link til børsa

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=83950

Link to comment
Share on other sites

Er ikkje heilt sikker, har lyst til begge deler. har sett på mange av trådane med M98/67 og har sett det at det er utruleg tøft med OD green Duracoat 8) og utreleg fint med Oljing :D . berre sjå tråden til 73alfa

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=25063

 

står å vippa litt på 50/50

 

 

difor tenkte eg at eg skulle ta ein liten undersøkelse om kva folk meiner er flottast/ tøffast.

 

sleng gjerne på litt tips eller triks til utførelse :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder på med en original Mauserstokk i garasjen 'as we speak'.

 

Den ble vaska i salmiakk og kokende vann, pussa godt, beisa med mørk beis, og skal nå oljes i opptil flere omganger. Blir en slags matt mørk eik-look som jeg liker. Alt metall skal duracoates matt svart.

Link to comment
Share on other sites

M67 synes jeg er tøffest med overtre og mørk stokk, gjerne lakkert i dura. Da får den en skikkelig skyttergrav anno WW2/ tacticool look som bare den kler jævla godt. Har lyst på en sånn selv men aner ikke hva jeg skulle brukt den til. Hadde jeg kjøpt en sånn hadde jeg ikke hatt hjerte til å være noe mer røff med den enn med Saueren min likevel, så det hadde blitt til at jeg hadde gått rundt å dullet med to børser som har tilnærmet likt bruksområde.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det du gjør med min gamle stokk? :mrgreen:

 

Hehe dette blir bra. Snart er vel også 6,5x55 løpet mitt på vei også. :wink:

 

Har selv en slik stokk som ikke er duracoated men lakkert i spennende kamomønster og syns disse stokkene kler det. Så jeg ville ha duracoatet den. Om du velger OD green eller svart eller ett kamomønster tror jeg du kommer til å bli fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...