Jump to content

16/70 ammo i Trøndelag?


308Winchester

Recommended Posts

Hei

 

Hadde en tråd om ei kaliber 16 hagle her for litt siden. viewtopic.php?f=3&t=6275

 

(Jeg har fortsatt ikke funnet noe kamera som er brukanes :( )

 

Nå er bøssa og våpenkort i hus. Må gi skryt til lensmannkontoret, leverte søknaden på mandag og på torsdag var kortet i posten!! Det er omtrent den tia det tar å laminere kortet :) Knall service!

 

Nå begynner leitinga etter lovlige patroner, ser at Eley har et bra ut utvalg. Men den lokale handleren stiller seg tvilende til om han kan skaffe noen av det.

 

Er det noen som handler kaliber 16 ammo jevnt i trøndelagsområdet? Skulle hatt tak i noe i 1/2, 4 og 6/7 hagl. Og gjerne 8/9 til trosten. Det burde dekke alt.

 

Jeg tror standen på hagle tilsier kun bismuth hagl. Jeg er fortiden i Ungarn, og her er det mulig å skaffe kaliber 16 ammo i de fleste varianter, men selvsagt kun i bly.....

 

Så er det noen butikker i uttrøndelag/trondheimsregionen som fører kaliber 16? Kan man bestille ammo på nett? Har aldri gjort det før.

 

Johan

Link to comment
Share on other sites

Lefstad sport ligger midt i byen og har bra utvalg av div ammo, regner med at de har 16-70.

XXL Lade har Eley Alphamax 16-70, kjempe patron.

Intersport Gigant på Lade hadde også kaliber 16 ammo sist jeg var der.

De fleste butikker med respekt for seg selv har eller kan skaffe kaliber 16 ammo.

Veldig kjekt kaliber :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Det er ikke uvanlig at butikkene ikke har den ammunisjonen du ønsker. De fleste butikkene er prisgitt kjedene de er medlemmer av. Og kjedene er mest opptatt av at det skal være billig i innkjøp, så de kan ta godt med påslag. De fleste såkalte sportsbutikker ligner dessuten mere og mere på klesbutikker som har blitt slaver av moteverdenen.

 

Jeg leser tester av ammunisjon i jaktblader, tester patroner i mitt våpen, og prøver å være litt interessert i hva slags patroner jeg jakter med. Når jeg så har funnet en patron som jeg vil prøve, så er det trist at de som står i butikkene ikke har hørt om det før. Det siste jeg var ute etter var Remington Wingmaster HD 12/76 40g nr 4.

 

Jeg ble så lei av butikkene i Levanger, Verdal og Steinkjer at jeg til slutt ringte importøren, Jakt & Friluft i Arendal(Tlf. 37060700) Jeg kjøpte patroner for ca 2000,- kroner og det kostet meg 113,- +mva. i frakt levert på døra der jeg arbeider.(De krever at de kan levere til en bedrift som har åpent på dagtid. Spiller sikkert ikke noen rolle om det er den lokale matbutikken)

 

Anbefaler deg å ta en telefon dit. Den som ekspederer deg er dessuten like interessert i jakt og skyting som deg. Dette gjør det morsommere å handle.

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden din litt hvis det er greit 308Winchester ?

Har samme problem som deg med å finne kal.16 ammo i Stavangerområdet.

Det vil si finne utvalg av ammo. Eley får jeg tak i flere steder, da kun i 4 og 5.

Hvilke andre alternativer finnes rund om i landet ? Skal en tur til østlandet til

helgen. Noen som kan anbefale steder hvor man kan få tak i andre merker enn Eley ?

Gjerne andre haglstørrelser enn 4 og 5.

Skal brukes i en drilling, så stål utgår :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ble så lei av butikkene i Levanger, Verdal og Steinkjer at jeg til slutt ringte importøren, Jakt & Friluft i Arendal(Tlf. 37060700) Jeg kjøpte patroner for ca 2000,- kroner og det kostet meg 113,- +mva. i frakt levert på døra der jeg arbeider.(De krever at de kan levere til en bedrift som har åpent på dagtid. Spiller sikkert ikke noen rolle om det er den lokale matbutikken)

 

Anbefaler deg å ta en telefon dit. Den som ekspederer deg er dessuten like interessert i jakt og skyting som deg. Dette gjør det morsommere å handle.

 

Fraktet de det så billig? Har alltid fått inntrykk av at å bestille ammo på "postordre" er dyrt som f.... :shock:. En sparer fort noen kroner da hvis det ikke koster mer enn det, kanskje noe å tenke på :D:D:D.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Det er ikke uvanlig at butikkene ikke har den ammunisjonen du ønsker. De fleste butikkene er prisgitt kjedene de er medlemmer av. Og kjedene er mest opptatt av at det skal være billig i innkjøp, så de kan ta godt med påslag. De fleste såkalte sportsbutikker ligner dessuten mere og mere på klesbutikker som har blitt slaver av moteverdenen.

 

Jeg leser tester av ammunisjon i jaktblader, tester patroner i mitt våpen, og prøver å være litt interessert i hva slags patroner jeg jakter med. Når jeg så har funnet en patron som jeg vil prøve, så er det trist at de som står i butikkene ikke har hørt om det før. Det siste jeg var ute etter var Remington Wingmaster HD 12/76 40g nr 4.

 

Jeg ble så lei av butikkene i Levanger, Verdal og Steinkjer at jeg til slutt ringte importøren, Jakt & Friluft i Arendal(Tlf. 37060700) Jeg kjøpte patroner for ca 2000,- kroner og det kostet meg 113,- +mva. i frakt levert på døra der jeg arbeider.(De krever at de kan levere til en bedrift som har åpent på dagtid. Spiller sikkert ikke noen rolle om det er den lokale matbutikken)

 

Anbefaler deg å ta en telefon dit. Den som ekspederer deg er dessuten like interessert i jakt og skyting som deg. Dette gjør det morsommere å handle.

 

da har skulle kjørt noen mil ekstra og handlet på stjørdal ;) sakshaug sport på stjørdal fører det du spør om og om de ikke har hørt om det så sier de at du skal komme tilbake om 5 minutter så skal de prøve å grave opp det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...