Jump to content

Blyforbud


Odisle

Recommended Posts

Du kan jo selge det til noen som har lov og bruke det eller for samling.

Det er nok flere her på kammeret som har lov til og bruke det i svartkrutt skyting.

Er det noen tråder her på kammeret som kan hjelpe meg med å kontakte noen som driver med svartkrutt skyting?

Link to comment
Share on other sites

Sikkert et jææævligt dumt spørsmål syns dere,men hvordan leser en av på ammo-pakkene på hagleskudd om det er bly eller stål?

Eg har gammel ammo(leirdueskudd) liggende enda som eg kjøpte før våpenkort vart krevd fremvist,så vil anta at det er bly,but who knows?

 

Er det noen tallkode merking,bokstav eller symbol en skal se etter? Står nemlig ikke noe om det er bly eller stål :?

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke noe dumt spørsmål.

Jeg har flere esker med haglepatroner fra før bly forbudet som det ikke står noe om innhold på.

Jeg vet dette er bly da jeg husker når jeg kjøpte disse og da var det ikke så mye annet en bly og få kjøpt.

Nå er ikke jeg noe proff på dette så mulig jeg tar feil, men vist det er noe annet en bly så står det nok sikkert på pakken, det gjør det på jakt og leirdue ammo jeg har kjøpt etter forbudet kom.

Så vist du har ammo fra før bly forbudet er det rimelig sikkert bly, men du kan jo bare åpne ei patron og sjekke for og være sikker.

Link to comment
Share on other sites

Odisle eit alternativ kan vere å vente til etter stortingsvalget i haust. Ein del parti er no meir positive til å tillate blyhagl. Stem på eit slikt parti og vent å sjå om det blir endring av forbudet. Eg har ikkje tenkt å selge mine patroner billig for å bli kvitt dei, da kan eg like godt vente å sjå korleis det går etter valget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...