Jump to content

Problem med s&w 629


villmannen

Recommended Posts

Nei det skal ihvertfall ikke være sånn.

 

Kan det være et problem som har noe med problem 1 (ut/inn med sylinder) å gjøre?

 

Sjekk bolten om den ligger helt inne i låsehakkene når du tar ut tønnen.

 

Hvis ja, så kan den løftes litt med å presse inn avtrekkeren litt (mens du presser sylinderlåsen fremover kan du ta avtrekk med tønnen ute).

 

Hvis nei så kan det være frembringeren som ikke er gått helt tilbake.

 

Jeg tror nok at ting vil gå seg til etterhvert, men du må såklart finne ut hva som foregår. Og - ikke bruk makt.

Link to comment
Share on other sites

Det er blitt merke i tønna etter låse pinnen som går ned i hakka i sylinderen. Er det normalt?

 

Ja.

 

 

Men skal vel egentlig ikke være slik?

 

Om revolveren er ny synes jeg du skal levere den tilbake til selger og får den ordnet!

Link to comment
Share on other sites

Men skal vel egentlig ikke være slik?

 

Du har egentlig helt rett, men så godt som hver eneste S&W revolver jeg har sett har vært sånn.

Har aldri orket tanken på å klage.

Ikke hadde jeg fått noe gehør for en klage heller da mine revolvere blir modifisert kort tid etter innkjøp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

På S&W revolvere så vil bolten falle inn mot tønnen nesten med en gang frembringeren driver tønnen rundt - det er normalt. Og hvis det er de merkene du mener (fra bolten som sleper mot tønnen), så er det ingen grunn til panikk.

 

Faktisk så er endel av tuning av S&W revolvere (blant de mer avanserte førstås) å lette friksjonen mellom bolt og tønne. Det gjøres ved å klippe litt av fjæren som presser på bolten, og deretter å trekke litt i den så den blir like lang som før. Men IKKE gjør dette hvis du ikke har peiling (egentlig ikke mange som har 100pct).

Link to comment
Share on other sites

På S&W revolvere så vil bolten falle inn mot tønnen nesten med en gang frembringeren driver tønnen rundt - det er normalt. Og hvis det er de merkene du mener (fra bolten som sleper mot tønnen), så er det ingen grunn til panikk.

 

Det var ikke merkene fra låsebolten som gjør at jeg synes revolveren skal tilbake til butikken, det var mer hele historien. Høres ut som et mandagsprodukt og da er det bedre å la importør/selger ordne opp istedet for å rote rundt selv.

 

litt OT-jeg er blitt fortalt at de "slepemerkene" etter låsebolten skyldes at bolten er for lang, stemmer det?

Link to comment
Share on other sites

litt OT-jeg er blitt fortalt at de "slepemerkene" etter låsebolten skyldes at bolten er for lang, stemmer det?

 

hmm.. det har aldri jeg hørt om. Bolten sleper mot sylinderen både på gamle (med slitte bolter) og nye revolvere.

 

Hvis dette hadde vært en Colt før MKIII generasjonen (altså med Python/Officer's mekanismen), så hadde det vært et problem som burde løses. På de revolverne skal bolten låse veldig sent.

Link to comment
Share on other sites

Mere 629-trøbbel.......

Min låser seg totalt: ikke mulig å spenne hanen eller gjøre da-avtrekk. Hvis jeg åpner tønna og smekker den igjen noen ganger, så funker det igjen et skudd eller to. Noen som vet??

 

Du kan jo se etter om bolten har løftet seg ut av låsehakket når tønnen skal starte å rotere.

Link to comment
Share on other sites

Mht tønne som låser:

- Kamrene skal være tørrpusset, ikke olje her da kan hylsene slippe kammeret gi problemer med å rotere tønna.

- Skyter du fabrikkammunisjon så se bortifra det jeg nå skriver: Hvis du lader selv, og hylsene er for lite kalibrert og/eller har fått for dårlig krymp, så kan kula vandre ut av hylsa pga rekyl og låse sylinderen.

 

Mht munning:

- Kan se ut som om fabrikken har slurvet med kroningen, men det er vanskelig å se utifra bildene. Er jo seks riflebommer inni der, så en illusjon av sekskant vil man jo få.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...