Jump to content

Blande 38 hylser


BigBore

Recommended Posts

Jeg sorterer aldri hylser til .38 Er jo så slappe ladninger og lite trykk, at jeg mener det ikke spiller noen rolle. Jeg har testa i benk (på 25 m riktignok) og chronografert uten å finne noen merkbar forskjell på forskjellige hylser..

 

Jeg putter alle hylsene mine i ei bøtte, lader til bøtta er tom, og begynner på nytt. Har til og med testa hylser med sprekk uten å merke avvik på presisjon/hastighet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sorterer mine hylser men kan ikke si at jeg merker noe forskjell på presisjon eller treffpunktsforflyttning. GFL, S&B, CBC, Federal, whatever. Kula havner på samme sted hver gang jeg gjør jobben min.

Har fortsatt med sorteringen, men mest for å sortere S&B hylsene bort fa de andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fortsatt med sorteringen, men mest for å sortere S&B hylsene bort fa de andre.

 

Har selv opplevd at tennhettehullet i enkelte S&B-hylser er eksentriske/"off center" og veldig lite egnet til omlading, i progresive presser er de så godt som ubrukelige.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg muligens ute på tynn is, men jeg lader som regel for felt, dvs opp til 70m og jeg har ikke merket noe forskjell på treffbildene/treffpunkt. Det lille jeg har gjort av kronografering så har mine felt ladinger lignende hastighet som fabrikkammo fra Magtech og S&B.

 

Men det er da ikke skutt med ransm rest, så mine utprøvninger er jo lang fra 100% sikkre.

Link to comment
Share on other sites

Men til PPC er det snakk om ladninger på fabrikk nivå...

Nix! Det er faktisk snakk om ladninger på et høyere nivå en fabrikk :winke1:

Her en vakker sommer hadde vi noen solide runder med testing i diverse våpen (.38 0g 9mm)

Det var overraskende få fabrikkpatroner som holdt mål, og ingen av dem kunne måle seg med skreddersydd ammo.

 

men jeg lader som regel for felt, dvs opp til 70m og jeg har ikke merket noe forskjell på treffbildene/treffpunkt.

Vi skal nok få skikk på ladningene dine Johan :mrgreen:

Dette er den vanligste strofen vi hører på PPC-kurs, før de skyter sin første 50 yarder... :D

Mange feltskyttere ser ut for å glemme at den fine sammlingen de har i en relativt stor feltfigur på 50 meter vanligvis er MYE større enn X'en i PPC-skiva. Innafor X'en er minimums pressisjonen man bør streve etter i PPC.

 

...Jeg putter alle hylsene mine i ei bøtte, lader til bøtta er tom, og begynner på nytt. Har til og med testa hylser med sprekk uten å merke avvik på presisjon/hastighet..

Aah! Nå vet jeg hvorfor du måtte skyte flere ganger for å slå meg :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...