Jump to content

Tips til søknad på revolver


Rustfri1

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en .357-revolver nå snart, da jeg er en stor fan av revolvere, og vil i den forbindelse be om noen gode tips til søknaden: Nå er det jo dette med behov. Hvis man allerede har en 22LR som brukes i standardpistol, og en 9mm som brukes i grov-pistol, hva bør man da sette ned på søknaden ift. klasse på revolveren? Jeg har i utgangspunktet tenkt å bruke den til grov-pistol, selv om dette ikke er utbredt, men da kan det selvsagt debatteres hvorvidt man har behov for å kjøpe denne revolveren, siden man allerede har en 9mm pistol. Dermed har man ikke behov.

 

Jeg har snust litt rundt, og har registrert at enkelte har fått avslag pga. dette. Et alternativ kunne kanskje vært å satt ned revolver-felt som klasse.

 

Hva menes om denne saken? Antar at mange har erfaringer rundt dette her på kammeret? Hvilken klasse anbefaler dere at man setter ned i dette tilfellet?

 

På forhånd takk!

 

Mvh, Rustfri1.

Link to comment
Share on other sites

Om man ønsker å ha mulighet til å erverve flest mulig revolvere, samt ha mulighet til å ha separate våpen til revolverfelt og Mag1, har jeg følgende å si:

 

Drit i 357m og Mag1, kjøp en 38spc som man også kan bruke i grov, eller 45acp om man vil leke litt i revolverfelt.

 

Da har man Mag1 våpen ledig til senere om man så ønsker (45acp kan ikke brukes i Mag2, da maks faktor som går å klemme ut så vidt er over 210 i faktor i en pistol, mindre i en revolver).

 

Forøvrig er 38spc i utgangspunktet mest sannsynlig en anelse bedre presisjonsmessig enn en 357m brukt i 38spc hastighet.

Link to comment
Share on other sites

En revolver kan vel neppe brukes som reservevåpen i grovpistol ;-)

 

Er ingen regler som hindrer dette, utover at du må ha 10 starter, men er neppe lurt konkuransemessig.

Jeg har fått innvilget revolver til reservevåpen i grovpistol, og den er mitt foretrukne våpen i den øvelsen. Så jeg ser ikke helt poenget ditt. De (altfor mange) gangene jeg havner under 570, så er det ikke revolveren sin feil.

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg havner under 570, så er det ikke revolveren sin feil
:D

Aha! Du er en av de som fortrenger mesteparten av skytterne på stevner ja!

Da bør du snarest kjøpe deg noe langt dårligere å skyte med sånn at vi dødelige også kan komme litt lenger opp på listene!

Munnlader med flintlås bør være et godt alternativ? Og da slipper du å søke også! :mrgreen:

Regner med at TS ender opp med (som nick'et) en S&W 686? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...