Jump to content

Bedding av CZ 455


MariusF

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt 22lr varmint pipe hos ABS Shooting. Skaffa de,i alle fall. Pris litt usikker men rundt 1500? 22wmr er jeg usikker på, lurer på om denne kanskje kom kun i tynn utgave og da med faste sikter? Er på tynn is her nå..

 

Hvorfor bedder man om presisjonen er god? Ytre påkjenninger etc?

Link to comment
Share on other sites

Det er store fordeler å bedde denne, helst med søyler i å med at låskassa må ut ved løpsbytte.

Stokken er myk i treverket og børsa er som oftest kresen på tiltrekkingsmoment, så ved bedding med søyler er du sikret å beholde den "fantastiske" presisjonen også etter løpsbytte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som har lyst å skrive en kort guide til hvordan bedde en CZ 455? Evt linke til en?

 

Har utrolig lyst å gjøre det, men gidder ikke kline det til og så blir det feil :P

 

Har sett den videoen på YouTube for hvordan søylebedde den, men da trengte man div deler...

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder akkurat på med bedding med søyler til min cz 455.

Det var faktisk lettere enn jeg trodde, jeg hadde lest litt å sett noen video snutter.

 

Søylene lagde jeg av noen små gjenge-stenger fra et lampe-sett. Limte på en mutter i enden som jeg slipte rund, måtte presse noe inn i stangen for å få lik dim som skruene. Borret ut å limte di fast med epoxy lim.

Freste ut litt på sidene og en del i dunn på stokken.

La i super epoxy som jeg blandet inn litt microglassbalonger, for å få en litt seigere masse. vet ikke om det blir sterkere.

Løpet hadde jeg smurt godt inn med sko fett før jeg la det nedi massen. Magasin brønn, avtrekker hadde jeg tatt av.

Jeg hadde glemt å tette hullene på undersiden av løpet, var redd det skulle limes fast. Så når det begynte å herde skudde jeg løs og tok ut løpet. Lykken var at jeg hadde brukt så mye fett på løpet at ingenting hadde festet seg.

Har ikke startet på slipe jobben med overskuddsmasse.

 

Angrer på at jeg ikke tok noen bilder. Det hadde vert litt lettere å sjønne.

 

Her er et bilde av søylen.

normal_20130311_200511.jpg

 

Et bilde av beddingen. Det er ikke pusset ferdig.

normal_20130311_200752.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...