Jump to content

Sikkerhetskurs pistol - pris ??


OnklMartin

Recommended Posts

Hei og hopp kjære kammervenner.

 

Er såpass nyskgjerrig på pistol skyting at jeg er på vei til å melde meg på kurs nå snarlig, men etter noen kjappe klikk fant jeg tilsvarende kurs på østlandet fra kroner 900 -1500 !

 

Synes jo dette var rimelig passe sprik i pris, så da lyder spørsmålet fra meg. Hva koster det i din klubb ?

Link to comment
Share on other sites

Nybegynnerkurs har vært gratis for medlemmer, kommer nå mest sansynlig til å bli ca 500kr + medlemskontingent. (Da er amo, kursmateriell innkludert). Sikkervåpenhåndtering har alle medlemmer fått fortløpende gratis på skytebana. Nybegynnerkurs skal alle som vil søke på våpen ha før klubben atesterer aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Har meldt meg på kurs hos Gjerdrum Pistolklubb. 950 koster kurset, inkludert lånevåpen, ammo og kursmateriell. I tillegg kommer årsavgift på 750,-. Kurset har teoretisk del på lørdag og skyting på søndag. Man kan også ta kurset uten å melde seg inn i klubben. Da koster det 1150,-.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi i Lillehammer Pistolklubb tar kr 100,- for introduksjonskurset vårt. Prisen inkluderer 50 skudd .22, halleie første skytedag og kursdokumentasjon.

Prisen inkluderer også den avsluttende teoriprøva fra NSF. For å få hele pistolkurset godkjent må kandidaten også delta på 10 skytekvelder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

FWIW - da jeg tok sikkerhetskurs i min klubb var omkvedet at det som ble vektlagt var sikkerhet. Eventuelle skyteferdigheter var ren bonus og kunnskap om skyteprogrammene ble ikke formidlet i særlig grad, utover at vi fikk prøve litt på de vanligste baneøvelsene.

 

Jeg syntes dette var en ok ordning da det er mange øvelser med til dels finurlige regler. Etter min mening går det langt utenpå et nybegynnerkurs å introdusere alle skyteprogrammene.

Link to comment
Share on other sites

8) Jeg avholdt et kurs i går. Jeg er opplæringsansvarlig i klubben (og kretsen) og jeg har hatt noen tråder her på kammeret om akkurat hva som bør dekkes av et sånn kurs.

Her er lista over hva vi utleverer på intro-kurset:

 

1: Sikkerhetsregler 1 side (farger)

2: Medlemsblankett 1 side

3: Blinkskyting eller James Bond 1 side (farger)

4: Instruks nye skyttere 2 sider (tosidig)

5: Sikt mot toppen info 1 side (gråtoner)

6: Terminliste 1 side (tosidig)

7: Skyteprogrammer 4 sider (tosidig)

8: Våpenanskaffelse (ensidig)

9: Enkelt pistolkurs 14 sider (tosidig)

10: Løst i mappe: Evalueringsskjema (ensidig)

 

Her er det kun det enkle pistolkurset vi har funnet på nett, det andre er utarbeidet av meg og LPK.

Vi kan selvsagt ikke ta med alle våpen og alle programmer (NSF) men vi informerer om det meste ja! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...