Jump to content

Ser denne drillingen grei ut?


villmannen

Recommended Posts

kan noen si meg hvorfor man velger å ha kikkerten så HEFTIG høyt oppe på drillingene? var riktig nok ikke så høyt oppe på denne men har sett noen hvor det virker bare som idoti! men er det for å forminske slitasjen på kinnstøtta eller er det for å sikre medlemskap til idiotmerke-klubben? :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig, den drillingen ser kanskje ikke så fantastisk vakker ut, men er utvilsomt et svært bra bruksjern til den prisen.

Det er en Suhler-drilling fra DDR perioden, og Fortuna var hovedsaklig de produktene som ikke var "mainstream" nok til å eksporteres som "Merkel" eller "Sauer" i standard produktlinje.

7x65R og 12/70 er svært kurante kaliber, S&B er helt OK kikkerter, og en innstikkpipe i .22 Win.Mag. trekker heller ikke prisen ned.

 

Skal du ha den med i skogen er det perfekt, skal du ha den på veggen legger du til 40.000,- og kjøper en Heym med fancy gravyre.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slik en tidligere i samme kaliberutførelse. Solid og godt bygget våpen, men noe tyngre enn gjennomsnittet. Dette plaget ikke meg. Meget presis var den også. Min hadde et meget pent treverk samt at våpenet var som nytt å regne. Det var ikke brukt i noen særlig grad. På min stod det på et Zeiss 6x42 i hakemontasje. Fulgte med en innstikkspipe i 22 WMR, var moro å skyte med. Brukte våpenet på fuglejakt, rådyrjakt og revejakt. Jeg betalte 1400,- EUR for min.

Link to comment
Share on other sites

kan noen si meg hvorfor man velger å ha kikkerten så HEFTIG høyt oppe på drillingene?
Tradisjonelt var siktene montert så høyt at man kunne se de åpne siktene igjennom en kanal under. Dette var mye viktigere før, da siktene stort sett hadde fast forstørring.

 

Det er denne siktekanalen er grunnen til at det er mest vanlig med firehakers montasje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...