Jump to content

Sivilpistol 3


flesjaa

Recommended Posts

Hei hei. Er litt ny i gamet og lurte på hva som skal til og stille i s3.

Jeg har skutt godt 1 år nå og nettopp blitt godkjent praktiskskytter.

Har enda ikke stilt i noen store stevner og kjenner ikke til sivilspistol konkuransen.

 

Jeg ser de er mangen som snakker om sivil på praktisk skyting siden.

Så jeg går utfra at de er vel i samme sjangeren???

 

Tanken bak at jeg vil velge s3. Er å kjøpe en g23 som jeg kunne kjøpe 9mm løp til.

Då kan jeg også stille i s2 også. og ved en magasin forkortning i spesialpistol.

 

Håper ikke spørsmåle er for grønne. :oops:

mvh F

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke svare deg på hvor vidt du kan veksle mellom kaliber i Glocken, men antar at du mener modell G27 siden du nevner "spesialpistol" og "magasinforkorting"?

 

Hvis du ikke har lade presse så ville jeg ha anbefalt deg å skyte klasse 2 (flere deltakere der også) med en 9mm, G26 eller G19. førstnevnte går i boksen til spesialfelt.

 

Regelverk for sivilpistol finner du på nfps sin hjemmeside. Er ganske så likt praktisk, med det unntak at maksimalt antall skiver pr øvelse er 5 stykk, og at det gjelder å ha kortets totaltid på hele stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol er en egen gren under NFPS og blir ikke skutt sammen med dem andre divisjonene.

Du får heller ikke godkjent poeng på sivilpistol eller på steel.

 

Forøvrig er sivilpistol en fantastisk morsom gren som virkelig gjør en hekta...!

Jeg pleier å sammenligne det med feltskyting på steroider ! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kappe magasinet til en Glock? Hva i alle dager er hensikten med å kappe skjeftet på en G23 når du kan kjøpe den ferdig kappet som G27? Uansett, hvis du velger å gå for kappe metoden så ønsker jeg deg lykke til med prosjektet med kapping av magasiner og skjefte. PS: kan du legge ut bilder og kostnad etter at det er gjort?

 

Vedrørende "poeng" så får man dette gitt at stevnene er approberte.

Link to comment
Share on other sites

jepp jepp 8)

snakka med espen på PVAS 6500 for g23 og ca 2200 for 9mm match løp og 2500 for org løp.

og 3 mag til 9mm treng jeg vel også.

 

kan jo sjekke ut om ruger sr40c kan byttes løp på.

den ligg jo på 5000 og sr9c går rett i kassa med de korte magasinet.

de kan jo bli ett billigere alternativ vis de går

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke dumt.. sett flere i usa som gjør samme greia, kjøper g23 å konverteringspipe til 9mm.

 

Har en g19 selv som brukes til det meste.. en fin potet.. skaff deg et g17 mag, så er det bare å kappe det så det går flushed inn i skeftet.. da har man plutselig en arti spesialpistol ja :)

Link to comment
Share on other sites

Ja syns de var en grei måte og skaffe seg en "potet" pistol som får i mangen grener.

hadde vore kult og hatt en til kva gren. Men dei seie økonomien nei til.

Ser at midway.no selger lonewolf til ca 1400 og til 357sig også :forvirra: hadde vært kult ein gang.

 

Hassel hvem som selger xD i norge og går den i spesial felt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...