Jump to content

Linsebeskyttelse - alternativ til BC


Locasto

Recommended Posts

Har i det siste sett i flere tråder at folk er meget misfornøyde med kvaliteten på Butler Creek linsebeskyttere. Har noen selv som er ok, men det skal visst være den senere produksjon som er dårlig.

 

Nå er jeg i den situasjon at jeg skal kjøpe inn " en haug" linsebeskyttere og vil ikke kjøpe katta i sekken.

 

Jeg ser BC har en modell som kalles "multi-flex", en mer fleksibel gummi som favner flere diametre.Tenkte kanskje det var bedre materiale i disse. Noen som har vært borti disse?, Eller hva med BC "Blizzard", en "see-thru" variant?

 

Weaver Polar Caps er også en type jeg ikke har erfaring med.

 

Andre tips? Er egentlig kun ut etter "vipp-opp-deksel-foran-og-bak" konstruksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Bushwacker kan være verdt å vurdere.

 

http://ant-supplies.co.uk/Pages/BushwackerCoversSizeGuide.aspx

 

Hadde ett par for en del år siden. Syntes kanskje de spratt opp litt lett, men ellers var jeg godt fornøyd. Bytta de til slutt ut da den ene gummimansjetten rett og slett ble slitt hull på. Det tok mange timer i rem over skuldra før det skjedde.

 

Har BC nå og har ikke klart å gjøre kål på de, men tror kanskje det blir Bw igjen når/hvis de tar kvelden.

 

Edit: Også må jeg si meg enig med forrige taler når det gjelder "see-through". Bw'ene er det, selv om de er gule. Blir det nye BC så blir det blizzard-modellen.

Link to comment
Share on other sites

Leupold sine passer kanskje ikke alle kikkerter, men har du en nyere Leupold kikkert, er de meget bra.

Jeg har prøvd BC sine look through. Det viste seg at treffpunktet forandret seg, avhengig av om de var oppe eller nede.

Skjøt inn med de oppe. Med de nede, ble de 7-6ere kl. 1-2. Bare så en er obs på det.

Hans

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte BC på XXL, og de røyk på et par dager. Sjekket hos lokale langer som bare hadde BC i hylla, men så fant han frem en eske med gamle Bushwacker og Polar Caps, endte opp med gjennomsiktige (gule) Bushwacker som er mye bedre enn BC. Ikke mye å se gjennom, og man må sjekke treffpunkt, men det er likevel bedre enn ingenting.

 

Fatter ikke hvordan det har seg, men dette var rester han hadde sluttet å føre pga klager. BC har jo blitt kjent for dårlig kvalitet i det siste...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...