Jump to content

Riflekjøp fra utlandet


Benjamin

Recommended Posts

Heisann. Jeg bare lurte på generelle regler for kjøp av en rifle, helst fra USA, fordi den aldri kommer sin veg til Norge. Det er en Thompson Center Dimension, og Winge Våpen har ventet på forsendelse i over 9 mnd, uten å få den.

 

Hvordan blir det med søknader og slikt?

 

tenker du på våpentillatelsen?

Du må vel fornye den tenker jeg, kan vel maks forlenges 1 gang ( 3 måneder av gangen så 6 mnd totalt..)

Link to comment
Share on other sites

USA lønner seg ikke på såpass billig rifle som en TC.

 

Hør med Fritid & Vildmarksliv i Piteå. Husk bare å sjekke eksport,frakt og spedisjonomkostningene før du legger inn en bestilling.

 

Godkjent søknad er gyldig i 12 mnd og kan forlenges 1 x med nye 6 mnd for totalt 18mnd gyldighet.

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Jeg bare lurte på generelle regler for kjøp av en rifle, helst fra USA, fordi den aldri kommer sin veg til Norge. Det er en Thompson Center Dimension, og Winge Våpen har ventet på forsendelse i over 9 mnd, uten å få den.

 

Hvordan blir det med søknader og slikt?

 

tenker du på våpentillatelsen?

Du må vel fornye den tenker jeg, kan vel maks forlenges 1 gang ( 3 måneder av gangen så 6 mnd totalt..)

 

Jeg har ikke søkt, fordi jeg ville forsikre meg om at Norge fikk den ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk denne nettsiden: http://www.fritidvildmarksliv.se" target="_blank" target="_blank

 

En svensk forhandler av Thomsen Center :D Ser ut som han har ihvertfall 4 Dimension i forskjellige kalibere :smile:

 

Er nok mye enklere og importere derfra, enn uniten :shock:

 

TUSEN TAKK! Dette visste jeg faktisk ikke om! Arh, kanskje drømmerifla kommer i hus :)

Noen som vet hvordan jeg kjøper fra Svenskene? Det blir da sansynligvis noen piper og sluttstykker også.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg importerte rifle ba våpenkontoret meg om å skrive 'Gjelder import' på søknaden. De la også med en kort forklaring på engelsk angående at jeg hadde tillatelse til å importere ett våpen. Selger ordnet eksportpapirer med sitt lokale waffenamt når han fikk kopi av min ervervstillatelse.

 

Da jeg hentet våpnet måtte jeg innom tollen både på vei ut for å få stemplet eksportpapirene og på vei inn i Norge for å levere ferdig utfylte papirer. Ingen av delene tok mer enn fem minutter.

 

For å ta med ammunisjon, krutt eller kuler ber du våpenkontoret om å få en importtillatelse, som er et enkelt skjema der du spesifiserer hva du har tenkt å ta med inn. På mitt våpenkontor ordner de det mens jeg venter. Når du er på vei inn i landet igjen med ammo stopper du innom tollen, viser papirene og hva du har kjøpt, smiler pent og blir vinket videre.

 

Både våpen- og ammunisjonsimport til eget bruk er egentlig så greit at det ikke er noen vits i å gjøre seg til smugler... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...