Jump to content

Hjælp!!!! Interceptor


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Halla

 

Interceptor ser ut til å være vanskelig å skaffe. Advocate og stronghold duger også. Ev kan du få. Ivomec i sprøyte eller dectomax hos veterinær om det kniper. Ev kan du høre med veso nettapotek, kanskje de har interceptor. Bruker å ha lager på det meste.

 

Johan

 

Er klar over at det finnes alternativer, men for meg har det vist seg å være kun interceptor som funker.

 

Så annet en det er ikke av interesse. Veso nettapotek e kun for veterinær.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da ringer du VESO nettapotek i morra om ingen har noe gamle rester til deg,, http://www.veso.no/dyrehelse" target="_blank, ev få din veterinær til å høre. Dog det ivomec ikke tar, det ekke verdt å ta :) , virkestoffene er i samme klasse, samme virkingsmåte. Behandla en liten håndfull jemthunder, og min egen beagle med god effekt med ivomec.

 

Johan

 

Som jeg skriver i første innlegget, andre medisiner er ikke et alternativ, da det bevist er kun Interceptor som funker på mine hunder.

 

Ivomek er det desuten flere og flere veterinærer som ikke vil gi, da det KAN være skadelig for noen hunder.

 

Orkdal og Støren er bla veterinærer som ikke vil gi sprøyte.

Link to comment
Share on other sites

Hver klar over at Interceptor ikke er medisin som kurerer noe som helst. Det er kun ren doping,som åpner opp midlertidig. Imens nedsettes hundens immunforsvar ytterligere. Dette har jeg fra Vet. Hans Jørgen Søyland Larsen. Han er ekspert på området,dattera hans også forresten. De har blitt harehundeiernes 'frelsere' den siste tida,oggså min, med sin ekspertise.

Link to comment
Share on other sites

Hver klar over at Interceptor ikke er medisin som kurerer noe som helst. Det er kun ren doping,som åpner opp midlertidig. Imens nedsettes hundens immunforsvar ytterligere. Dette har jeg fra Vet. Hans Jørgen Søyland Larsen. Han er ekspert på området,dattera hans også forresten. De har blitt harehundeiernes 'frelsere' den siste tida,oggså min, med sin ekspertise.

 

Har ivertfall kurrert mine hunder hver gang jeg har hatt nesemidd. Så derfor velger jeg å stole på det, samt alle de andre dyrlegene i Norge og Sverige, som anbefaler Interseptoor, fremfor for meg, en totalt ukjent mann og avkommet hannes. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Flott at det løste seg, 1000 kroners spørsmålet blir selvfølgelig hvor du fikk tak i det? :-)

Det fikk jeg tak i takket være omtenksome hundeeiere rundt i Norges land, som jeg via facebook kom i kontakt med etter en etterlysning. Flere har solgt og donert det de har hatt liggende i skap og hyller.

 

Er mann i "rett" hundemiljø, er det utrolig hva folk stiller opp for hverandre. 1000takk til alle som har stilt opp.

Link to comment
Share on other sites

Hver klar over at Interceptor ikke er medisin som kurerer noe som helst. Det er kun ren doping,som åpner opp midlertidig. Imens nedsettes hundens immunforsvar ytterligere. Dette har jeg fra Vet. Hans Jørgen Søyland Larsen. Han er ekspert på området,dattera hans også forresten. De har blitt harehundeiernes 'frelsere' den siste tida,oggså min, med sin ekspertise.

 

Har ivertfall kurrert mine hunder hver gang jeg har hatt nesemidd. Så derfor velger jeg å stole på det, samt alle de andre dyrlegene i Norge og Sverige, som anbefaler Interseptoor, fremfor for meg, en totalt ukjent mann og avkommet hannes. ;-)

 

 

Og du vet det er nesemidd..? :wink: Det blir ofte diagnostisert nesemidd, men sannheten er manglende kompetanse blant veterinærer,og at nesemidd faktisk forkommer svært sjelden. Joda, Interceptor hjelper som du sier,hver gang. For det kommer stadig tilbake. For det er ikke medisin..bare doping. Veterinæren jeg snakker om, er spesialist på harehunder og dets problemer, for det er de som har jakthundenes vanskeligste oppgave, som kjent.Min Beagle fikk Interceptor i fjor av en lokal vet, og ble straks frisk. Men elendigheta kom tilbake i høst, og da tok jeg kontakt med Larsen, som konstaterte bihule,øre og slimhinnebetennelse . Omtrent hele huet var fullt. 3 uker med øredråper,øyesalve og antibiotika,gjored susen, og hu ble frisk.

Link to comment
Share on other sites

Hver klar over at Interceptor ikke er medisin som kurerer noe som helst. Det er kun ren doping,som åpner opp midlertidig. Imens nedsettes hundens immunforsvar ytterligere. Dette har jeg fra Vet. Hans Jørgen Søyland Larsen. Han er ekspert på området,dattera hans også forresten. De har blitt harehundeiernes 'frelsere' den siste tida,oggså min, med sin ekspertise.

 

Har ivertfall kurrert mine hunder hver gang jeg har hatt nesemidd. Så derfor velger jeg å stole på det, samt alle de andre dyrlegene i Norge og Sverige, som anbefaler Interseptoor, fremfor for meg, en totalt ukjent mann og avkommet hannes. ;-)

 

 

Og du vet det er nesemidd..? :wink: Det blir ofte diagnostisert nesemidd, men sannheten er manglende kompetanse blant veterinærer,og at nesemidd faktisk forkommer svært sjelden. Joda, Interceptor hjelper som du sier,hver gang. For det kommer stadig tilbake. For det er ikke medisin..bare doping. Veterinæren jeg snakker om, er spesialist på harehunder og dets problemer, for det er de som har jakthundenes vanskeligste oppgave, som kjent.Min Beagle fikk Interceptor i fjor av en lokal vet, og ble straks frisk. Men elendigheta kom tilbake i høst, og da tok jeg kontakt med Larsen, som konstaterte bihule,øre og slimhinnebetennelse . Omtrent hele huet var fullt. 3 uker med øredråper,øyesalve og antibiotika,gjored susen, og hu ble frisk.

 

 

 

Ja, jeg vet det er nesemidd, og atdet kommer tilbake neste høst er ikke uvanlig. Men,vettene har vell hver sin måte å tjene penger på sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Nå vil jeg ikke kaste meg inn i diskusjonen om de ulike preparatene, men min vet. sier hun ikke liker interceptor eller lignende preparat fordi det er designet for å "ta alt" altså midd orm og alskens dritt. Jeg bruker nå interceptor en gang i året 1 mnd. Før jaktstart på alle fire og har ingen problemer eller bivirkninger av det. Kjedereaksjonen med nesemidd på mine hunder som smitter kompisen min sine osv blir det et jævla liv av. Lession learned... Akkurat nå var jeg bare bekymret over at tilgangen på interceptor har blitt begrenset....

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå var jeg bare bekymret over at tilgangen på interceptor har blitt begrenset....

 

Det er bare midlertidig. Fabrikken har vært helt nede, men er igang igjen nå. Men, de prioriterer medisin til oss mennesker før de prioriterer dyre medisin. Er tilbake i hyllene på Mars/April.

 

Å da skal ivertfall jeg hamstre litt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir litt overraska over å lese denne tråden. Medisin av typen Interceptor skal brukes når dyret/bikkja har en behandlingstrengende infeksjon. Hva feiler det bikkjene deres? Trenger de behandling flere ganger i året for å fungere på jakt? Det høres ut som bikkjene blir overbehandlet, noe som har negative konsekvenser både for det enkelte individ og generelt økologisk.

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt rett i. Og dessverre er det lite kompetanse ute å går blant veterinærer, når det gjelder jakthundneser. Harehundene sliter med mye sånt..være seg gjerne bihulebetennelse eller andre virus/bakterieinfeksjoner. Det har blitt en vane hos mange å 'medisinere' for sikkerhets skyld. Problemet er at den type som Interceptor og Ivomec, ikke kurerer problemene, men bare 'bedøver' midlertidig. Og det som verre er, er at immunforsvaret til hundene brytes ned av slike preparater. Var på et foredrag på Østfold harehundklubb i september, der veterinær Hilde Søiland Larsen holdt et svært lærerikt foredrag, hvor en stor gjeng harejegere satt lutter øre.

Som nevnt tidligere i tråden, fikk jeg hjelp av hennes far med min Beagle, og skal tilbake til våren for sjekk og satt ny nesevaksine rett i nesa. Det er en 'levende' vaksine , så bikkja blir rett og slett forkjøla en tid, men blir motstandsdyktig til høsten. Ser enkelte her latterliggjør mine synspunkter...dem om det. Selv er jeg glad jeg slipper å bo langt oppi gokk , hvor det er langt til skikkelige veterinærer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Interceptor er ingenting annet enn en ormekur, spesielt hjerteorm, men den tar også de fleste andre ormer også.

 

Dette er sakset fra felleskatalogen:

 

Indikasjoner: Hund: Behandling av spolorm (Toxocara canis, Toxascaris leonina), hakeorm (Ancylostoma caninum) og piskeorm (Trichuris vulpis). Profylakse mot hjerteorm (Dirofilaria immitis). Behandling av nesemidd (Pneumonyssoides caninum), skabb forårsaket av Sarcoptes scaviei var. Canis og generalisert demodikose (Demodex canis).

 

Hva deres veterinærer påstår må jeg si jeg driter i. Interceptor er allment kjent verden over som et produkt som virker. Google litt om nasal mites eller interceptor vet. Og les selv.

Jeg har hatt nesemidd på mine hunder, jeg har hatt støvere og terriere som ikke lukter en dritt. Terrierene greide ikke å lokalisere mink en gang. Pussig nok etter behandling ble mine hunder veldig gode jagere igjen. Min eldste terrier fikk en diagnose uhelbredelig øyebetennelse og måte dryppes to ganger dagen livet ut ifølge en av Norges fremste ekspert på hundeøyne. Han kommer forøvrig fra Oslo. Etter behandlingen med interceptor forsvant også den uhelbredelige øyebetennelsen. Så med andre ord bruker jeg interceptor som det det er laget for, nemlig ormekur. Jeg får noen bonuseffekter på hundene i tillegg som jeg setter pris på. Ormekur en gang i året er etter mitt skjønn en god forutsetning for hundenes ve og vel....

Link to comment
Share on other sites

Så lenge dere har sofabikkjer og veskehunder alternativt at de står bare i hundegården skal jeg bære over med kommentarer om ormekur. Når dere derimot begynner med terriere og støvere som er på frisøk og driver arter som er smittebærere av masse dritt som du ikke vil ha hverken på bikkja, hjemme eller i hundehuset kan dere vurdere både interceptor og ormekur. Kan nevne dvergbendelorm og reveskabb som reven bærer og at mårhunden også er under etablering som et lite eksempel. Siden noen der ute virker litt mindre opplyst om ting kan jeg informere om at fra 11 mars 2011 skal alle hunder og katter som har vært i Sverige behandles mot revens dvergbendelorm som et forsøk på å stoppe ecchinococcose. Den er forresten ufarlig for dyr, men mennesker som blir smittet kan den utvikle en svært alvorlig og livstruende sykdom. Kall meg gjerne paranoid, men jeg jakter rovvilt, med grensepassering og mine hunder er svært utsatt for parasitter orm og annet jævelskap og de blir behandlet deretter. Siden jeg ikke tror vi kommer lengre i tråden er det kanskje best å stoppe her. Trådstarter har fått svar på sin forespørsel, kanskje får du lage en egen tråd om dine tanker om behandling av jakthunder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...