Jump to content

Kikkertsikte til luftgevær


1983

Recommended Posts

Det er forskjell på BSA også... Eg har ein 4x32 utan parallaxejustering eller anna fiksfakseriet som eg fekk med på kjøpet då eg kjøpte eit luftgevær for nokre år sidan. Det er "greitt" så lenge det er bra lys. Prøvde ei salongrifle med eit Sweet 22 og det er eit heilt anna sikte. Til det bruket trådstarter skisserer vil eg tru dette er eit godt valg.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det. Bare man er klar over at 5-700 kroners sikte har en del begrensninger, vil det som regel gå bra. På så kort hold ville jeg sett etter noe med et trynt trådkors også. En del av de særs billige variantene av sikter har relativt grove stolper.

 

Edit: Hawke og Gamo har også billige sikter for luftvåpen. Har en Gamo selv, vanskelig å anbefale, den er billig, den er ikke særlig bra, men hvor bra må den være? Hawke har en 3-9 med utvendig justering. Se etter Hawke airmax 3-9x40. Kan være det du ser etter.

Link to comment
Share on other sites

Har et par Nikko Sterling med fast forstørrelse og parallaksejustering. Disse er rimelig klare og virker ålreite i byggekvalitet. De er ikke nitrogenfylte eller noe slikt fancy, men til uformell skyting (særlig innendørs og i tørrvær) duger de fint. 500 kroner eller deromkring.

 

Har i tillegg hatt et RWS 300AO 4x32 eller noe i den gata også. Den opplevelsen unner jeg ingen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...