Jump to content

Problemer med og sette pris på Bue


Litago

Recommended Posts

Du kunne jo tatt med hvor mye de forskjellige tingene har kostet, hvor mye brukt det er, om det er mer du har tenkt å sende med. Alt er informasjon som er greit å ta med i betraktningen når man skal prøve prissette noe. Folk kan google seg frem til noen av detaljene, men lettere få svar om man oppgir sånt selv. Hjelp folk med å hjelpe deg, rett og slett. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde igrunn ikke tenkt meg noe spesielt

men vist jeg taper så mye på og selge buen så beholder jeg den heller

er ikke så interesert i og selge den for 500lappen mer enn hva jeg ga for selve buen for mindre enn et år siden

en av grunnene til og selge buen ligger i at det er ingen som er intereserte i og holde et IBEP kurs her nede i sør..

alle kursene er vel nærmest hold øst på landet..så det er lite muligheter og bedrive med dette her nede..

og buejakten i norge er vel høyst spekulativt forøyeblikket

Link to comment
Share on other sites

50-60% av nypris er vel ganske normalt vil eg tru, men det er ikkje noko fasit på dette.

Det er hvertfall det eg har tatt utgangspunkt i når eg selge brukt bueutstyr.

 

(Det er synd vis det er manglande IBEP kurs, som gjer att du vil selge buen. Men det skal godt gjerast å arrangere IBEP rett utanfor stovedøra til alle. Eg bur drøye 2 timers kjøring. nord for Bergen og tok IBEP i Kvinnherad, 2011. Måtte kjøre 4 timar, kvar veg for å komme til kursstaden, inkludert 2 ferger kvar veg....

Så vis intreressen og lysta er der, bør ikkje nokre timars kjøring for å ta kurset være til hinder....

IBEP kurset er heller ikkje påbudt i alle land der buejakt er lovligt. )

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke finne på å selge! Det er jo en juvel!

Seriøst, jeg har også gått gjennom en tvilsperiode grunnet sendrektigheten og tvetydigheten til myndighetene, samt albueskade. Men jeg tenker også på hvor artig bueskytinga egentlig er og har fortsatt håp om jakt i Norge.

Tror nok at du taper mye på et ev. salg. Ville trodd at du maks får 8-10000 ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buen din selges vel ny nå i Norge uten utstyr for ca 7000-kr( importert fra ca 5500.-)så jeg vil tro du kan få ca 5000 for ren bue.

 

Utstyret er bra, men å få noe særlig for denne type utstyr samlet er vanskelig. Selg det heller hver for seg til de som trenger de enkelte komponenter.

 

 

Buepakken din får du etter mitt syn maks kr 7000.- for.

 

 

Brukt bueutstyr faller myr i pris.

 

Hvilken dralengde er buen din satt opp til?

 

60-70#?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

buen kommer til og bli lagt for salg snart men den kommer ikke til og bli solgt for mindre enn 10k

mulig jeg er interesert i bud

Nå må det og påpekes at Mathews buer er veldig vanskelig og kjøpe utenom norsk impotør

Trijicon sikte som sitter på buen er også nærmest umulig og få tak i

men så klart om man ikke ønsker og kjøpe min så kan man jo gå igjenom alt stresset og ikke minst

prisen for nytt utstyr :)

Link to comment
Share on other sites

selv om man sparer 2000kr fra norsk pris så kommer du ikke langt med det utstyret jeg har :)

du kan bare glemme og kjøpe den buen og utstyret til 10k helt nytt :)

men for all del de som er interesert i og kjøpe buen min kan bare ta kontakt de som ikke er det

får kjøpe seg noe annet så enkelt er det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...