Jump to content

Filmsnutt fra sjøfugljakt 2012


BMB

Recommended Posts

Vet ikke hva sNaikz gjør, men jeg pleier å sette meg til sånn at fuglene driver i land enten der jeg sitter eller på naboholmen. Av og til vil da en fugl eller to drive forbi, men da får man jukse litt med en fiskestang eller så blir man nødt til å la de drive ut på havet om man skal følge loven.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva sNaikz gjør, men jeg pleier å sette meg til sånn at fuglene driver i land enten der jeg sitter eller på naboholmen. Av og til vil da en fugl eller to drive forbi, men da får man jukse litt med en fiskestang eller så blir man nødt til å la de drive ut på havet om man skal følge loven.

 

 

jeg gjør det samme så godt det lar seg gjøre... hvis ikke det er mulig så bruker jeg andre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ifølge loven. Men mener å huske at det er en lov som overgår den loven også, men jeg er ikke sikker.

Du har heller ikke lov til å hente fuglen din dersom den er på grunneiers eiendom og du ikke har hånd tillatelse.

Mye rart c ;)

Link to comment
Share on other sites

Har såvidt begynt i år. Har bodd i innlandet, men nå som jeg bor ved sjøen har jeg plukket opp sjøfugljakt. God trening for apportøren min, og byr på litt flere skuddsjanser enn andejakta jeg er vant med. Litt verre å finne ut av grunneiere enn jeg er vant med, siden det er "tusenvis" av små eiendommer, og derfor mange å kontakte. Jakter uten båt inntil jeg får kjøpt en som er passe til bruk på sjøen, men siden jeg har apportør og er godt trent med fiskestanga så er det ikke noe problem. Fuglene blir med hjem. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...