Jump to content

Hvor kan man få kjøpt Ruger Sr 22


Mini 14

Recommended Posts

Står dette i annonsen, så det er feil?

 

Dette er det nærmeste man kommer ar15 og lignende uten å måtte være med i praktisk skyting klubb.

Vanlig våpen søknad holder.

 

Det billigste er jo å ikke få innvilget søknaden, får den innvilget MÅ jeg bare ha den :-)

Har 2 halvauto rugere i fra før.

Link to comment
Share on other sites

Ok, har en 10\22 target i fra før så de trenger jeg ikke flere av, så han selger rugeren som noe annet en den er, rett og slett svindel altså! Da kan jeg skjønne att du ikke trenger å være praktisk skytter for å kjøpe den.

 

Og da er vel dette ulovlig ombygging av våpenet, som gir våpenet militær karakter som ikke ville vært tillatt om jeg ikke er praktisk skytter og har søkt på ett våpen av militær karakter.

 

Er SR-22 bare en 10\22 i forkledning?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ville heller kjøpt en vanlig 10/22 og/eller heller kjøpt Nordic kit'et (Jeg synes det blir litt galt å kjøpe ei børse som også har en annen betegnelse enn den med det "snille" utseendet originalt og som man har søkt på). Da har du også en jaktstokk om du ønsker å bruke den til noe annet enn plinking i skogen eller skytebanen.

 

Et Acog-sikte til 12K trenger du heller ikke til ei salongrifle, du kjøper en Acog-klone på ebay i så fall :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ok, trodde det gikk som vesentlig forandring siden da plutselig er av militærlignende karakter.

10\22èn blir kun brukt på bane, foretrekker den gamle Brno`n hvis jeg skal jakte med 22

Vet du om det går å kjøpe ett standard løp på midway å bare skru det inn i target modellen, eller krever det børsemakerkunnskaper. Tenkte for å passe andre stokker

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Du har lov til å sette på en tøff stokk så lenge du kan bygge den tilbake til "politisk korrekt"-format. Det er bare ikke så lurt å dra den med seg med formålet om jakt. For å plinke eller på skytebanen, go for it :D

 

Presiserte innlegget ditt. :)

Den tolkningen som betyr noe, er om POD/JD anser det å sette på en slik stokk er en vesentlig endring som man må søke på...

Link to comment
Share on other sites

Du har lov til å sette på en tøff stokk så lenge du kan bygge den tilbake til "politisk korrekt"-format.

 

 

Skytevåpen som er ervervet til jakt forutsettes til å være lovlig til jakt. Dersom våpenet endres på en slik måte at det ikke lenger lovlig kan benyttes til det formålet det er ervervet til vil det være en vesentlig endring av våpenets karakter.

 

Dette kan sikkert diskuteres av enkelte, men setter du på en "tøff" stokk på et halvautomatik jakt våpen, så:

1. Bryter du våpenloven, og kan straffes med fengsel i 2 år Og miste alle våpnene dine.. I lang tid, og

2. Bidra til at alle halvautomatiske våpen blir forbudt, og dermed at alle vi andre også mister våre...

 

Vil du ha Halvautomatisk rifle med militært preg ? meld deg inn i NFPS, og skyt der aktivt...

 

Det er tildels dyrt, tar mye tid og energi.... men sånn er loven....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...