Jump to content

Småviltrifle :)


Kristoffersen

Recommended Posts

Hei!

 

Har begynt å tenke på å anskaffe meg en rifle i kaliber 17 remington/22 magnum/22 hornet. Fra før av så har jeg en rifle i kal. 30-06 som jeg føler ikke er noe særlig å jakte sjære, kråke, ender ol med.

Hvilken av disse "små kalibrene" har som følger.

 

- Billig ammo.

- Godt utvalg av ammo.

- best pressisjon.

- pris pr våpen under 4500,-

 

Har en kompis som er "fan" av 22 magnum, men vil høre hva andre synes ;)

 

Setter stor pris på svar og råd :)

Link to comment
Share on other sites

Av de du lister opp er vel 22mag den som oppfyller kriteriene i forhold til rimelig ammo og våpen til Ca 4500 ( brno er vel bankers). Jeg ville anbefale deg å ta en titt på 223 også, rimelig og lett tilgjengelig ammo og litt mer allsidig, skrekkelig moro å bruke på kråkefugl er det og.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med martinJ. 22mag får du billig ammo til, de to andre mye dyrere. 17rem og 22hornet kan være kilen å få til å gå godt presisjonsmessig, ble jeg informert om da jeg vurderte de. Av de du har listet opp, hadde jeg gått for 22mag.

 

Jeg gikk selv for .223, pga tilgang, utvalg og pris på ammo.

Link to comment
Share on other sites

Har selv kjøpt meg en CZ455 American løpsbytte med 17Hmr og 22Lr løp og ønsker meg i julegave ett 22Mag løp bare for å ha det komplett, så dere skjønner at jeg ikke har noe erfaring med 22Mag.

Ser CZ455 American annonser på Finn.no der de selger 2løps pakke for 4995,- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25757139" target="_blank

Jeg har ikke problem med presisjonen i 17Hmr løpet mitt, det står mere på skytteren når det blir dårlige samlinger, så jeg vil på det varmeste anbefale en CZ, uansett om du ønsker 17Hmr eller 22Mag så får du det du vil og når det gjelder amo prisen så synes jeg det er rimelig med 160,- for 50skuds pakker fra CCI.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...