Jump to content

Applied Ballistics Android bugs


Roe

Recommended Posts

Oppdaget en "liten" bug i Applied Ballistics app'en for Android.

 

Når du jobber metrisk med DA input og nok minusgrader blir det spinnville forskjeller mellom en kalkulering via SINGLE SHOT/TRAJECTORY funksjonen eller når du vipper kulebanen opp/ned ved hjelp av HUD display. Her er et ekspempel:

DA-1600, lufttemp -20

 

AVSTAND - SINGLE SHOT RESULT - HUD SCROLL RESULT (0.1 MRAD klikk)

1000m - 165 - 205

900m - 130 - 161

800m - 101 -122

700m - 77 - 91

600m - 57 - 65

500m - 41 - 45

400m - 27 -29

300m - 15 - 16

 

40 klikk forskjell på 1000m er drøyt... I det minste er både HUD og SINGLE SHOT resultatet repeterbart!

Videre tar ikke nødvendigvis programmet temperaturinput og henter frem rett V0. Blir ofte lufttemp 1, 2 og 3 grader krutt-temperatur når jeg har minusgrader på lufttemperatur.

 

Utvikleren er varslet. Usikker på om det samme skjer i Shooter, noen kan jo teste...

Andre kjente bugs eller får alle andre enn meg dette programmet til å virke som det skal?

Link to comment
Share on other sites

Dermed har man kun en faktor å forholde seg til.

 

Njaa ikke helt. Man må fortsatt ha lufttemperaturen for å få korrekt V0.

 

Det står forøvrig Density Altitude minus 1600, noe man vil få en kald vinter. So far så hacker ikke programmet norsk vinter, men regner ok på plussgrader...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har opplevd at krutt temperatur ikke samsvarer med tastet lufttemperatur, da blir det krøll.

Sjekker begge og er spot on i høyde i +15 til -10 grader

 

Opplever den samme buggen selv. Utrolig irriterende å til stadighet verifisere at programmet tar input riktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Noen som har erfart om bugsene fra Applied Ballistics for Android er tilstede i Kestrel 4500 med Applied Ballistics?

 

Ellers har jeg nå nettopp erfart at Shooter (for Android, versjon 1.7.6, releasedato 27.juli 2013) også har endret verdi på Path/Mils elevation output i Results/table uten at noen endring er foretatt i oppsettet ellers, utenom blaing mellom Results/Table og Results/Solution. Jeg kan med sikkerhet si at tabellen først kom opp med feil verdi for så å plutselig endre seg til korrekt, for jeg drev å registrerte dataene manuelt i excel for sammenlikning av Shooter og Lapua ballistics da dette skjedde.

 

Feilen var på 1,5 MILS og oppstod på kun én avstand (800 m). Trajectory viste korrekt verdi for avstanden, så det gikk på omregning til MILS. Etter blaing i menyene viste altså korrekt verdi. Har ikke klart å reprodusere feilen enda.

 

EDIT: lagt til versjonsdata for Shooter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...