Jump to content

Valg av halvautomat (Bernadelli?) under ca 11000


Jedi

Recommended Posts

Hei godtfolk.

 

Mitt første innlegg på kammeret ...

 

Dette er et spørsmål jeg stiller på vegne av en kollega på jobben. Han har visst fått den villedende forståelsen at jeg kan noe om våpen ... Ehh ... Når han så spør om halvautomat-hagler og hva jeg mener om Bernadelli, vel ... Jeg fortalte at jeg skulle spørre noen som visste noe om dette, - og her er spørsmålet til dere:

 

Han er ute etter ei halvautomat hagle som kan sluke alt av ladninger (leirdue - semi magnum) uten store "hickups" ... Prisgrense er nok ca. 11000 kr. og ikke spesielt mye over. Det er flere grunner til at han vil ha halvauto, men det kommer jeg ikke inn på her.

Hvilke erfaringer har dere gjort?

Hva er beste halvauto for penga i denne klassen?

Er Bernadellien (selges av Jemi.no på Bjørkelangen) et godt valg?

Erfaringer med Bernadelli - gjerne kontra andre ...

 

Ser veldig fram til svar her.

 

- og, ja, har gjort søk ... Fant intet på kammeret om Bernadelli ...

 

Mvh. Aril (alias Jedi)

 

"May the force be with you" :D

Link to comment
Share on other sites

Hei Jedi.

Fint å se du fant veien hit etter at SL ble borte.

Helt personlig så hadde jeg spart kr 1500 til å kjøpt meg en Benelli Comfort, men det er sikkert fordi jeg har en. :lol: Da får du ei hagle som veksler alt fra 24g stål til 56g ladninger, er god å skyte med og har lav rekyl. Stokken kan justeres med shims og tykkelse på rekylkappe, rekylkappa skiftes på 15 sek. Klikk her..

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Johlov: Joda, jeg ser godt at du også tenker Beretta eller Benelli, det gjorde jeg og ... Hadde ikke hørt om Bernadelli halvauto. Kollegaen bedyrer allikevel sterkt at det er Bernadelli. Det eneste jeg har sett av Bernadelli er dyrere SS og OU hagler. Visste ikke at noen solgte dem i Norge. Ser på jemi.no at de ikke viser sine Bernadelli på sidene ...

Ett av mine tips gikk på Fabarm, men test gjort av disse viser problemer med leirdueladninger. Anbefalingen min var basert på Idar Holm sin overbevisene selgerjobb på Jaktdepotet (ingen egen-erfaring). Har derimot to ihuga jeger-venner som har hatt hhv. en Franchi og en Beretta Urika som de har mishandlet grovt i skogen over flere år og som de roser. Vedkomne kollega som jeg spør om Bernadelli for, har meget gode erfaringer selv med Beretta ... Som dere skjønner så handler dette om å finne ut "hva er dette for slag, denne Bernadellien?"

 

Mvh. Aril

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk Kjell Olav :D

Prosjektene mine er mye i boks, så det blir lite våpenskriving på meg. Blitt en kjedelig fyr mht. våpen!

For tiden er 8x68S'en min inne til litt "tuning" og det er hele greia nå om dagene.

 

Jassåå jaaa, så det finnes en såpass billig Benelli ut og går ... Dette tipset skal jeg overbringe!

Skal også få kollegaen til å tenke mer på Franchi og Beretta ...

Kom med innspill, uansett halvauto i denne prisklassen. Negativt som positivt mottas med takk.

 

Mvh. Aril

Link to comment
Share on other sites

Johlov: Joda, jeg ser godt at du også tenker Beretta eller Benelli, det gjorde jeg og ... Hadde ikke hørt om Bernadelli halvauto. Kollegaen bedyrer allikevel sterkt at det er Bernadelli. Det eneste jeg har sett av Bernadelli er dyrere SS og OU hagler. Visste ikke at noen solgte dem i Norge. Ser på jemi.no at de ikke viser sine Bernadelli på sidene ...

 

Da lærte jeg noe nytt i dag også... :D Men siden merket er temmelig ukjent (45.500 treff på Google, Remington 22.400.000 treff), så hadde jeg nok satset på noen andre merker som er nemt her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal bearbeide kollegaen i retning Benelli Comfort, tenker jeg. Har snakket med ham nå, og han hevder fortsatt at Bernadellien finnes. Kanskje ett eksemplar tatt inn av jemi.no - og som nå selges. Kanskje Bernadelli halvautoer og annet kommer på markedet etterhvert. Mulig det er bra hagler, men intet vites pr. i dag om disse, er min foreløpige konklusjon. Kollegaen har kjent på noen Franchi autoer og han synes de virker litt "billige og lette", er hans utsagn.

Takker for oppfordring om å skrive litt om 8x68S'en senere ... Kanskje kommer det noko ... Den er basert på en del tankegods som skjærer gjennom og gjør den veldig rendyrket til det den er skapt for. Kanskje jeg banner litt i kirka i forhold til en del "believers" på foraet med valgene mine (?). Nå må jeg holde kjeften min, for jeg ønsker ikke å "måtte" legge ut noe info. Rifla er bygget for meg, basert på mine erfaringer. Nå spørges det bare hvor mye den vil bli brukt. Det avhenger for tiden av en del organisering og "tigging" i forhold til en del grunneiere og andre ...

Mvh. Aril

Link to comment
Share on other sites

Jeg sverger til Remington. Smaken er som baken. Skulle jeg hatt ny halvauto hadde det blitt en Remington 1100 G3. Den tar det meste (12/76). Men som sagt, smaken er som baken og Remington 1100 sitter som støpt i skuldra mi. G3'en får du vel for 10.000,-

Link to comment
Share on other sites

Har en kollega som er skyldt innehaver av Jemi Jakt og Fritid på Bj.langen, og han kjøpte en Bernadelli automat før ferien. Kvaliteten vet jeg ikke noe om, men den er sikkert ikke noe dårligere enn de andre i prisklassen.

Men etter at Browning A5 gikk ut av produksjon er det vel Benelli som er Kongen.

Og til slutt; kal 12-70 er ikke for dårlig til rådyr!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...