Jump to content

Avtrekkstopp til S&W 686


ZerBlatt

Recommended Posts

Den beste avtrekkstopper lager du selv. Man tager en litt bred strikk (relativt fersk) og klipper opp i to - tre biter som festes med elektroteip på innsiden av avtrekksbøylen i bakkant av avtrekkeren. Antall biter strikk tilpasses avstanden mellom avtrekker og bøyle, det skal være slik at du må klemme strikk-bitene sammen før avtrekket går. Ved riktig justering får du et helt perfekt avtrekk uten mekanisk kryp av noe slag - levetid: en sesong - kostnad: nær null.

Junior tok NM sølv med en slik patent i revolverklassen i fjor med en mod. 17 ... det funker på 686 også...

Link to comment
Share on other sites

Noreen er ett godt eksempel på trenkanten pris/tid/kostnad. Regelen er at en aldri kan oppnå mer enn to av tre, med Noreen er det tid som offres. Jeg bruker ham selv, og mener det er verdt å vente på ledig slott i produksjonen.

 

Men om alt en ønsker er en trykkpunktkule (jeg regner med det er det trådstarter sikter til), er det absolutt ikke feil å ta kontakt med Børselars.

 

Forøvrig slipper jeg ikke løs en eneste våpensmed som ikke er godt vant til å jobbe med håndvåpen/revolvere på mine håndvåpen. Jeg bruker heller ikke hvem som helst, den leksa er dyrkjøpt erfaring.

 

Derfor anbefaler jeg at man bruker folk som har godt rykte på seg, men det medfører somregel at enten går prisen opp, eller tiden en må vente opp, kansje begge deler. Og det er det verdt, tro meg.

 

Var jeg deg, ville jeg ha fulgt ojoh sin instruksjon. Og testet ut dette en stund, før du bruker penger på dette.

 

Digresjon:

Hvorfor montere avtrekksstopp/trykkpunktkule? Jeg stiller nå mine bort, og kobler ut SA avtrekket.

Etterhvert som man skyter endel med revolver, vil man oppleve trykkpunktkuler o.l. som mer hemmende enn til hjelp. Stresser man drar man likevel igjennom, bytter man mellom SA og DA blir det gjerne bom, og enden på visa er at man i Revolverfelt likevel ener opp med å skyte 99% av skuddene med DA avtrekket, og ikke SA.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg forøvrig på Vingemutterns betraktninger om kompetente børsemakere. Jeg har en 686 ombygd av Bjørn Einar Noren, som har det hele og toppet med et Karl Nill Master II skjefte. Makan til god revolver må du vel ned til Triebel / Merkle (men 3x prisen) for å finne. Men jeg har også en helt plain 686 heavy barrel fra Performance Center uten avtrekkeren stopp som fungerer aldeles utmerket. Mange mener at de napper i større grad med avtrekk stopp og at de derfor stiller den vekk for å få en bedre gjennomføring av avtrekket. Så det er ikke bestandig udelt positivt. Jeg synes begge deler fungerer godt, og har ingen planer om å montere noe på sistnevnte revolver. Bruk heller pengene på et godt skjefte fra Nill....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...