Jump to content

Billig, åpen rødpunkt til midlertidig bruk på en AR-15


PraktiskCTR

Recommended Posts

Hei!

 

Riflen min er ikke mange ukene unna, men midlene til innkjøp av grom optikk står det ikke like bra til med. Tenker derfor å kjøpe inn en billig rødpunkt fra midway som kan gjøre nytten i mellomtiden. Noen som har erfaring med slikt?

 

Eksempler:

NCStar - http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/194879" target="_blank

Pentax - http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/549247" target="_blank

 

Alternative er å slenge på noen Magpul "iron sights", mulig dette er bedre?

 

Swarovski Z6i står på ønskelisten, men jeg vil gjerne at den midlertidige løsningen ikke faller fra hverandre etter første skudd ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg har et av ncstar-type kjøpt på dx for 100,- eller så. siktet virker ok. justeringen er elendig og kontaktflatene til batteriet er elendige. batteriet ligger ikke stille.

t.o.m med salongen så hender det at lyset skrus av.

jeg måtte pusse bort litt lakk på gjengene til batterilokket, og bøye på en kontakt for å sørge for kontakt hele tiden.

For 100,- så er det greit. ville ikke betalt ei krone mere!

 

De har noen Eotech etterligninger på dx som ser greie ut. eller du kan kjøpe skikkelig eotech xps-2 på ebay for et par tusen

Link to comment
Share on other sites

jeg har et av ncstar-type kjøpt på dx for 100,- eller så. siktet virker ok. justeringen er elendig og kontaktflatene til batteriet er elendige. batteriet ligger ikke stille.

t.o.m med salongen så hender det at lyset skrus av.

jeg måtte pusse bort litt lakk på gjengene til batterilokket, og bøye på en kontakt for å sørge for kontakt hele tiden.

For 100,- så er det greit. ville ikke betalt ei krone mere!

 

De har noen Eotech etterligninger på dx som ser greie ut. eller du kan kjøpe skikkelig eotech xps-2 på ebay for et par tusen

 

Haha, du kan seriøst ikke mene at du anbefaler airsoft-replikas? faktisk mange airsoftere som ikke gidder replicas engang, de Eotech-kopiene sliter fryktelig med ghosting og refleksjoner i glasset, bl.annet.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Riflen min er ikke mange ukene unna, men midlene til innkjøp av grom optikk står det ikke like bra til med. Tenker derfor å kjøpe inn en billig rødpunkt fra midway som kan gjøre nytten i mellomtiden. Noen som har erfaring med slikt?

 

Eksempler:

NCStar - http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/194879" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Pentax - http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/549247" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Alternative er å slenge på noen Magpul "iron sights", mulig dette er bedre?

 

Swarovski Z6i står på ønskelisten, men jeg vil gjerne at den midlertidige løsningen ikke faller fra hverandre etter første skudd ;)

 

Hvis våpenet er en modell med avtagbart sikte/ håndtak , så hadde jeg brukt dette en tid fremover og heller satset på noe kvalitet sikte på sikt .

Link to comment
Share on other sites

Haha, du kan seriøst ikke mene at du anbefaler airsoft-replikas? faktisk mange airsoftere som ikke gidder replicas engang, de Eotech-kopiene sliter fryktelig med ghosting og refleksjoner i glasset, bl.annet.

 

 

Les en gang til!

Jeg sier at de SER greie ut.

Er så drittlei av det jeg har, at jeg aldri ville våget å anbefale det til andre!

De har ekte eotech til rett over 2000 på ebay

Link to comment
Share on other sites

Haha, du kan seriøst ikke mene at du anbefaler airsoft-replikas? faktisk mange airsoftere som ikke gidder replicas engang, de Eotech-kopiene sliter fryktelig med ghosting og refleksjoner i glasset, bl.annet.

 

 

Les en gang til!

Jeg sier at de SER greie ut.

Er så drittlei av det jeg har, at jeg aldri ville våget å anbefale det til andre!

De har ekte eotech til rett over 2000 på ebay

 

Da misforstod jeg, beklager :-)

 

Men er enig i at de SER bra ut :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er NCStar D4B testet på AR'en :) Hadde tenkt til å skrive at den var ubrukelig, inntill jeg fant at man må "låse" justeringene med egne skruer etter at man har stilt inn siktet - og disse sitter veldig løst fra fabrikken, noe som gjør at det blir masse slark i justeringene.

 

Annet enn overnevnte utfordring så virker siktet bra :) Spesielt retikkelet med sirkel rundt midtpunktet fungerer bra for min del. Verd å merke seg at treffpunktet endrer seg om man velger et annet retikkel, så finn et du liker før du bruker mye tid på innstilling.

 

Vil tro dette kommer til å fungere fint som et sekundært rødpunkt når finansene tillater litt skikkelig optikk :)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...