Jump to content

Salongkjøp


Doten

Recommended Posts

Beklager min uvitenhet ( :D ), men hvordan får man på lyddemper hvis den ikke er ferdig gjenget? Må man til bøssemakern?

 

Ellers ser den fin ut, sånn designmessig, og så koster den jo ikke så mye! :)

 

CZ ZKM 452 2E STANDARD er gjenget for lyddemper, det samme er lux-versjonen av samme riflen.

Link to comment
Share on other sites

Gå for American modellen Doten. Den har en bedre stokk og er bedre egnet for skyting med kikkertsikte montert. Litt dyrere men du for en bedre feeling med denne stokken. Som Mauser68 sier så gjenger en børsemaker opp løpet for deg. Om du velger et varmint løp eller en American med vanlig løp blir en smaksak. Varmint løpet er litt koretere en standard løpet. Har selv en American med standard løp og er glimrende fornøyd med den.

Link to comment
Share on other sites

Har cz452 American i 22lr og Varmint i 17hmr, godt fornøyd med begge. Samt at jeg har fri tilgang på en Brno Model 2 lux (samme som cz452 Lux i 22lr).

Jeg er veldigt glad i den gamle luxen, men det er ikke tvil i min sjel. At en er best hjelpt med en American eller Varmint model (det finnes også noe plastik fantastick for den som vil ha slikt).

Selv så liker jeg best stokk formen (og lengden med den store gummi bakkappa) til Varminten (er 190cm høy). Men jeg er også veldigt fornøyd med Americanen (ser berre så lekker ut, og med lett kikkertsikte er balansen nydlig :D ).

Kort fortalt, skal du ligge på bane med anlegg. Så er Varminten å foretrekke, skal du springe ute i skauen og jakte. Så er American utgaven å foretrekke. Få gjerne American utgaven kappet til ca 48cm (min American er kappet på ca 50cm og dermed omtrent like lang som Varminten, men skal kappes til 40cm når den nye foreskriften trer i kraft) og utrust den med en A-Tec salongdemper (både den game hele og den nye modulære er lekre saker å slenge frem på, men den modulære er noen gramm lettere og litt kortere). Jeg skyter alt fra 17hmr til 22lr sub patroner gjennom disse demperene, og har de alltid på når disse riflene skytes med (har vel knapt skutt 10 skudd uten demper på salongene mine de siste årene).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...