Jump to content

Medlem i flere klubber


gomslork

Recommended Posts

Jeg lurer på å melde meg inn i nok en pistolklubb (klubb C), denne klubben (Oppegård) har dedikerte PPC treninger hver uke, og dette er jeg veldig interessert i.

Problemet er hvilken klubb skal jeg representere? Jeg har til nå vært med i en klubb som ikke har baneanlegg som gjøre at det

går an å trene ppc (klubb A). Men for denne klubben har jeg skutt felt og noe bane.

Jeg er også medlem i en pistolklubb(klubb B) som har PPC treninger med ikke ideel PPC bane. Jeg har hittil representert denne klubben når jeg har skutt PPC hittil.

 

Hvordan skal jeg gjøre dette fremover? Kan jeg representere klubb A i bane og felt, og klubb C i PPC? Må jeg representere klubb A i alle grenene? PPC, felt og bane? Eller melde meg ut av alle utenom klubb C? Eller hva blir riktigst?

Link to comment
Share on other sites

1. Du kan være medlem av mange ulike klubber i NSF.

 

2. I et kalenderår kan du kun skyte for en klubb. Unntaket er at du søker om klubbskifte begrunnet i flytting.

 

3. Du kan fint trene med en klubb som har fine treningsanlegg og skyte for en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Etter NSFs fellesreglement del II pkt 2.3.1.2 kan du kun representere én klubb, men iht reglementets pkt 2.3.1.10 kan forbundsstyret "i spesielle tilfelle" gi dispensasjon fra denne regelen.

 

Hva som er et spesielt tilfelle må avgjøres av styret. Uten at jeg har gjort noe nærmere research vil jeg for min del anta at denne problemstillingen er litt for vanlig til å kunne bli kalt spesiell. Men det skader ikke å søke.

Link to comment
Share on other sites

Du skal representere den klubben du står som hovedmedlem i (Og ingen andre, "uansett what so ever").

 

De andre klubbene blir du sidemedlem i, og deltar på treninger etc. som vanlig medlem. Men når det skytes åpne stevner, er det hovedklubben du representerer.

 

Bare meld deg inn i klubb C du (og slutt å skyt for klubb B, det er det klubb A som skal ha). Men for 2013, ville jeg ha tenkt meg nøye om, hva vil jeg, og hvor vil jeg.

 

Finn ut hvilken klubb du ønsker å representere, gi alle impliserte beskjed om dette før nyttår. og bli i de andre som sidemedlem. Værre er det ikke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk akkurat samme problemstilling som deg Es.. mente Gomslork, selv om det ikke er samme klubb A.

 

Det burde være mulig å representere forskjellige klubber i de forskjellige skytegrenene. Har mest lyst til å representere den klubben jeg skyter i, klubb A for felt, og klubb B eller C for PPC.

 

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Hei. Skjønner at jeg skaper litt kaos med å tilby en strøken PPC bane, og med faste treninger fremover med de beste skytterne som finnes i Europa.

 

Skyt for klubben du er medlem i i felt og bane, og meld deg inn som sidemedlem i OSL, så kan du delta på all moroa hos oss. Hadde vært fint om du ville representere OSL på PPC stevner, men ikke noe krav fra oss. Jeg vil bare at så mange som mulig skal komme til oss å skyte PPC. Vi vil ha det gøy hver torsdag fra kl 1900. Vi begynner engang før jul med faste treninger. Banen er akkurat klar, oig vi jobber med skivestativer, vi har også et PPC kurs den 3 november med 16 deltagere så langt. Vi skal få til et PPC miljø.

 

Mvh

Tom robert Sletta

Leder OSL

Link to comment
Share on other sites

Er dette egentligen ett problem? Sålenge alle innblandede klubber og forbundet får sine kontigentpenger er alle nok fornøyde. Vill tru att det kan bli problem først om noen grinebiter til regelrytter i noen av klubbene blander seg inn i dette og lager kvalme.

 

Kan ikke tenke meg noen bryr seg så mye om dette slenge det ikke er store konkurranser og/eller særdeles flinke skyttere som da kan "hoppe rundt" blandt klubbene og sanke pokaler/premiepenger.

 

Ett tips kan vare att stille på dugnader osv i klubbene. Stiller man på slike ting for klubben får man som regel bra "slingringsmon" i styre og stell og ikke minst blandt andre medlemmer som stiller på dugnad. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Når du skriver grener, mener du grener? Altså at de stryker over rifle, lerdue og viltmål?

 

Eller mener du øvelser? At de for eksempel stryker over luftpistol dersom det er en klubb som er befolket hovedsakling av feltskyttere?

 

Det første kan jeg til en viss grad forstå. Det andre mener jeg er en fullstendig uholdbar praksis, og dersom det ikke fører fram å ta det opp med ansvarlige personer i klubben så bør det løftes opp på et høyere nivå. En klubb kan ikke nekte medlemmer å skyte stevner i andre øvelser enn de man skyter i klubben. Skulle dette være akseptabel praksis, ville det jo for eksempel være umulig for et medlem i Ba****oss PK å få skutt et eneste stevne. Klubben har ikke hverken stevner eller treninger, så da måtte jo alle øvelsene strykes ut...

 

Og mange med meg måtte bare glemme å skyte fripistol på NM.

 

Be klubben vise til hjemmel i reglementet.

Link to comment
Share on other sites

Ingen klubb har lov til å stryke over programer i startkortet.

 

Hovedklubb er pliktig til føre klasse for all stevneaktivitet klubbens medlemmer deltar i under NSF.

 

Dette er ufravikelig, oppdages slikt skal det raporteres til kretsstyret fortere en ...... . Slik at det kan stoppes.

 

Representasjon i NSF skal kun skje fra en klubb i hvert kallender år. Dette er også ufravikelig.

 

 

 

Der finnes ingen untak (utover noen for ungdom under utdanning).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...