Jump to content

Valg av forum


350 Rem mag

Recommended Posts

Hei, og lykke til med det nye forumet!!!

Jeg ser at Dere velger å satse på phpBB 2.x versjonene. Jeg anbefaler at Dere ser nærmere på versjon 3.x. Denne har mange nye og gode/bedre funksjoner en v2.x. Nå er jeg klar over at det kan være mange grunner til at det kjøres den "gamle" versjonen. Jeg har nå kjørt den nye versjonen og den virker meget stabil. Ikke minst er sikkerheten bedre, og den støtter fult ut fil vedlegg + mye annet snadder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er testingen av phpBB ferdig og phpBB 3.0 sluppet. Jeg har selv oppdatert forumet til 3.0, og det fungerer utmerket. 3.0 har så mange nye og bedre funksjoner en 2.x har så her bør Kammeret vurdere om de skal oppgradere forumet!

 

Jeg har laget et testforum for de som ønsker å teste ut den nye versjonen. Det er bare å registrere seg og poste innlegg. Sjekk også mulighetene for diverse vedlegg. Bilder etc. Hvis noen ønsker å sjekke administrators kontrollpanel, send meg en PM for brukernavn og passord.

Link til forumet: http://www.weatherbyrifler.com/phpBB3/

 

Lykke til!

Lars-K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei og gratulerer med phpBB3.0 Som alle brukerne har sett er det mange nye og gode funksjoner i denne versjonen. Men, den viktigste (som bruker) er muligheten til å laste opp filer. Ser at Dere har fjernet denne muligheten. Skjønner ikke at det skulle være nødvendig, da filstørrelse kan modereres. De fleste Webservere gir deg 5-10GB diskplass for en rimelig penge. Ikke burde forumet bli noe tregere heller av den grunn, hvis det konfigureres rett. Ser at det er lagt in MOD for imageshack, men det er en fattig trøst. Håper at interimstyret vurderer dette grundig, da dette er viktig for de fleste brukere uten gode kunnskaper på web. Stadige problemer med opplasting av bilder/lenker i innlegg ser man jo til stadighet.

Link to comment
Share on other sites

det jobbes med å få opp en egen server som vi kan legge bildene rett på. vi vil ikke bruke av de 4 gb vi har tilgjengelig, da databasen øker fort. og med ca 600 brukere, og f.eks 5 mb hver, så er vi oppe i 3,5 gig bare med bilder.. dette har vi ikke plass til. det skal opp en bildeserver, men dette kommer snart. så hvis du ikke skjønner hva poenget med å skru av funksjonen er, så vet du ikke hva som ligger bak

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hva med å legge inn nedskalering av alle bilder til en maksstørrelse av 1280x1024 eller noe sånt? Bør ikke ta mer enn noen få hundre k på hvert bilde, får plass til et sted mellom 15.000 og 20.000 bilder. Innen det er så mange har one.com doblet kapasiteten til kammeret ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...