Jump to content

Tennstift til 70 talls Breda enkeltløp


F86

Recommended Posts

Nope, ganske vanlig jobb det. Kan være litt fiklete å lage lange tynne deler i godt stål, men godt innenfor det en børsemaker eller maskinarbeider skal klare. Godt tips hvis du finner noen andre som kan gjøre jobben er å bruke en 12.9-bolt som emne, disse er ferdig seigherdet og skal holde til dommedag.

Link to comment
Share on other sites

Har en likedan hagle som var min første hagle.Knekte tennåla.Laga ny ved å montere en bor i rett diameter i en drill montert i et bormaskin stativ og brukte dremmel for å slipe ned.Det enkleste hadde jo vært å bruke dreiebenk men det hadde jeg ikke tillgang på.Nå er ikke min Breda så mye i bruk lenger ,men tennåla har holdt i 20 år.

Link to comment
Share on other sites

Hadde merkelig nok ikke 12,9 bolt av passende størrelse i "kjekt å ha " kassa( les: rommet :smile: ) Da går jeg for umbrako tipset, en ny bacho er sikkert bra. Har tusket litt med min andre hobby de siste dagene, den veier 8 tonn og er kjemisk fri for lyd demper :winke1: Men det skal bli morro å ta en tur i dreiebenken etter gammelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var tennstiften produsert, brukte en umbrako fra erværdige geilo som emne. Siden selve stiften var borte ble det litt vanskelig å beregne rett lengde :) Nå gjenstår det bare å se om det smeller ( og hvordan hetta ser ut) :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...