Jump to content

Rifle til småviltjakt


AndersJohnsen

Recommended Posts

Se på CZ 527 i cal.223, dette er ei lett og fin rifle for slik jakt.

 

Nå kommer det sikkert forslag om Tikka T3 i samme cal. som jeg har nevnt... Dette er og blir feil for meg, da Tikka T3 er ei lang kasse og skal derfor ha lang patron.

Velger du Tikka T3, så gå for cal.6,5x55, da denne passer den lange kassa.

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tips. Har funnet en CZ 550 Lux i kaliber .308 på xxl.no. Hva synes dere om den? http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=64485

 

308 er ikke noe småviltkaliber, skal du jakte elg så er det et fint kaliber.

Men noe småviltkaliber vil jeg ikke kalle det selv om det nok gjør samme nytten :wink:

Men blir litt voldsomt.

 

Tror kansje det du ser etter er en rifle i kal 22 wmr som er et meget fint småviltkaliber, og mange billige og fine rifler å få i kalibret.

Let litt her inne på forumet og les litt på småviltrifler, flere tråder om emnet, les på det du finner om kal som 17 hmr, 22 wmr, 22 hornet, 222 og 223, mye stoff å finne her inne på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Rimeligste blir vel Baikal IJ18 til 1900-2000kr, jeg har en slik selv i .223 og etter litt jobb er den blitt riktig så bra.

Jeg kjøpte min hos Jakt og friluft men ser at Landrø samt G-sport har denne.

 

Ellers ville jeg sett på Howa hos Interarms, absolutt rimeligst på Howa i Norge og jeg er godt fornøyd med min 308 derfra, Howa er vel noe av det som gir mest for pengene...

 

Du vil finne tråder om disse her på forumet hvis du søker..

Link to comment
Share on other sites

howa 223rem,med br t reflexdemper,så har du ei stille rifle,og med bra presisjon,og billig ammo.topper du denne lekkerbisken med en zeiss 2,5-10x50,så er du meget godt utrustet til alle småviltarter,inkludert rådyr....har ei selv,og kan anbefale den på det sterkeste!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...