Jump to content

skjutvapendeklarasjon


Bergem

Recommended Posts

Glemte å avregistrerer i fjor, da jeg dro gjennom Sverige. Dette var i oktober. I Mars ramlet en mail ned i postkassen der tullverket ba meg bekrefte at våpenet var tilbake i Noge. Det holdt å svare på mailen at våpenet var i Norge, og saken var ferdig.

 

Ingen krise å glemme dette med andre ord. Virker som om svensker er fornuftige. Hadde dette vært motsatt, hadde det nok vært både inndragelse av våpen, avhør, bot og karantene :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fint at det har løst seg for folk og at svenskene er fornuftige. Men la oss nå bli enige om å PRØVE å holde reglene slik at de ikke blir sure over "giddaløuse" nordmenn og lager det vanskeligere for oss. Så lenge det bare en noe få som glemmer og de fleste husker det går nok dette bra, men begynner man å tro at "det betyr ikke noe likevel" kan det brått bli innskjerpinger!!

Link to comment
Share on other sites

Nå har Ole Brum en poeng her da, hvis denne enkle måten og fortolle våpen ved inn/utreise blir missbrukt blir det nok endringer på dette.

Ser for meg att hvis det må ansettes en person som må fölge opp alle som glemmer (har glemt jeg også) skal vi ikke se bort fra at det kan komme og bli en avgift på slik fortolling eller enda verre at vi må inom Toll/Tull hver gang vi skal over grensa. Hvor göy er det da og komme til Svinesund etter ett stevne på söndag og havne i köen med noen hundre trailere som venter på tollen..

 

Med all den fokus det er på oss våpeneiere i dag, må vi i hvert fall pröve og fölge enkle regler og i det lengste undgå rent slurv og slapphet.

Link to comment
Share on other sites

Neida Krutt det var ikke slik ment. Glemmer jeg også, selv om det er på langt nær så ofte som fruen påstår! :lol:

 

Men at folk glemmer er faktisk menneskelig. Det jeg mener er at vi må PRØVE å huske dette alle mann, slik at antallet som glemmer blir så lite at ikke svenskene oppfatter det som et problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...