Jump to content

Anbefalt luftfuktighet kjølerom?


jerognal

Recommended Posts

Storvaldet har bygget kjølerom for henging av hjort. Hva er anbefalt luftfuktighet for slikt? Ligger i dag på mellom 70-80%. Vi diskuterer mye hvor det ideelle skal være. Jeg er av av den oppfatning at jo tørrere jo bedre, mens andre sier det skal være rundt de verdier vi har.

Har googlet men fant ikke noe om emnet...

Link to comment
Share on other sites

Hei Jerognal.

 

Eit heil spesifikt svar er vanskeleg å gje, men eg synes ikkje 70-80% høyres så gale ut.

Eg har ofte ein fuktighet rundt desse verdiane, men eg har ekstra luftsirkulasjon i rommet i tillegg til aggregat.

Men, det er slakta som gjer deg fasiten.. Viss ikkje du beheld hinnene på kjøtet etter innhenging på kjøl, så har du ikkje godt nok miljø...

 

Fleire tiltak er mulig, -men kva temperatur har de i rommet?

 

Om kva som er "rett fuktighet" meinar fylgjande; det bør vera så lav fuktighet at slakta beheld fine hinner, samt at lukta i rommet ikkje er vond,

eg ser ikkje grunn for å minimalisera fuktinnhaldet utover dette, for då blir slakta unødig uttørka i løpet av modningsperioden med tilsvarande vekttap.

 

Oppsummering:

Trur ikkje at du bør henga deg opp i ein talverdi, prøv deg fram til det som passar i det aktuelle miljøet ( rommet )

Temperaturen er vesentleg, eg har 6-7 grader, det kombinert med kontroll på fuktigheten gjer at slakta fint kan henge 60-70 døgngrader, ja, lengre også når utgangspunktet ( slaktet ) er bra.

Fuktigheita kan regulerast med avfukting, eller ei ekstern, ( termostatstyrt ) varmekilde som tvingar aggregatet til å gå meir enn det ellers ville gjort.

Ev. lufting, men då er det veldig varierande effekt sidan utelufta ikkje alltid er tørr...

Link to comment
Share on other sites

Måten å gjøre dette på er å forrigle en hygrostat koblet til varmevifte, med termostaten til fordamperen (kjøleren)

 

Så lenge luftfuktigheten i rommet er over innstillt verdi, går både fordamper og vifta. (Viktig at kuldeytelsen på fordamperen er noenlunde lik effekten på varmeovnen) Når luftfuktigheten kommer under innstillt verdi (tipper 40-60% vil være bra til å begynne med, for å etablere hinne. Dette må man erfare. Utelufta ligger nå på 73% og 7`C her nå, og nærmere 80% når det regner) stopper varmevifta, og fordamperen fortsetter å kjøle til den kommer under innstillt verdi.

Vifta på fordamperen må gå hele tiden for å sirkulere lufta, slik at den kan ta opp fuktighet, og slik at hygrostaten får "føle" på lufta, og starte systemet igjen når fuktigheten begynner å stige.

Link to comment
Share on other sites

Har sjøl eit kjølerom som eg brukar til hjort.

Tykkjer det er lett for at det vert for rått/ fuktigt inni rommet og og at slakta vert fuktige.

Lurer no på om eg skal kjøpe ein luftavfuktar på biltema å sette der inne, viss det vil hjelpe.

vil det kanskje hjelpe å sette opp ei avtrekksvifte i veggen som trekker luft ut av rommet og?

 

Kan vel vere vanskeleg å få tørkehinne på dyra no når det regnar og utelufta er so rå som den er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...