Jump to content

Noen som bor i Evenes-Bjerkvik-Bogen området?


birgerdammen

Recommended Posts

Det er bensinstasjon i Bogen, det er også en bensinstasjon på Evenes, ikke langt fra flyplassen mot Harstad, ca 200 m fra krysset ned til flyplasen. I Bjerkvik er det også bensinstasjoner, både Shell og Esso. Mener også at det skal være en sports og friluftsbutikk i Bjerkvik, vegg i vegg med en Rema butikk. Lykke til med jakta der oppe.

Link to comment
Share on other sites

Heisann! Veien opp til geitvannet er stengt med bom. Du kommer ikke veldig mye lengre ute atv heller. Fort gjort å gå opp til vannet. Gass kjøper du på "trøkk stoppen" som e lokale kaller den. Statoil som du må forbi på tur fra flyplassen. Alternetivt er å kjøre innom evenskjer. Det finner du alt du trenger. Sport og matbutikker.

 

Lykke til å skit jakt!

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Takker for god hjelp og informasjon. Betyr det at vi må gå fra "hovedveien" ? Hvor langt er det fra bommen til geitvatnet? På kartet mitt ser det ut til å være snaue 4 km. Vet noen av dere hvordan turen inn mot skittendalsvatna er via geitvatnet vs. Bogen, rørgata, niingshytta, blåvatnhytta? Det ser bratt ut ved rørgata med 35 kg på ryggen :D

Link to comment
Share on other sites

Dersom du har målt på kartet og funnet ut at det er fire km, så stemmer nok det godt overens med virkeligheten. Litt bratt et stykke, men 1 time +, så er det verste gjort.

Sist jeg var der var veien veldig tært ut av vann, så bil kan en uansett ikke kjøre, selv om bommen skulle være åpen. Grunnen til at det er bom på veien er vel i utgangspunktet også at det ikke ønskes motorisert trafikk opp- og ned veien.

Så vidt meg bekjent er også denne trasèen en mye enklere vei enn å få fra Bogen, dersom det er området omkring Skittendalen, og da den nederse delen av denne som ligger under skoggrensa, som er målet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...