Jump to content

Surefire type demper/brems


Smygen

Recommended Posts

Er det noen som vet om andre som lager demper som settes utpå bremsen, enn surefire ?

 

Surefire har jo et genialt system, med hurtigkobling. Demperen bare trees utenpå bremsen og strammes kjapt med en mutter, ser det ut som. Har hatt kontakt med Capsicum som er importør. Dette selges kun til politi/millitært personell.

 

Men.... et lignende system må da jo være mulig å få tak i. Det virker litt for genialt, til at jeg tror at det bare er surefire som har et slikt hurtig koblings system

Link to comment
Share on other sites

De er vel laget av stål, så da kommer jo vekta.

Siden det er til liggende skyting, regner jeg det i utgangspunktet som uvesentlig, det med vekt, ja

;)

 

Men vekt og balanse oppleves litt forskjellig fra person til person. Eneste måten å vite om det er gode greier, er å teste.

Venter i spenning, på svar fra schau

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det nye systemet til Ase utra. De har forandret innfestningen til demper/løp. Det er som sagt en flammedemper som du trer lyddemperen inn på, og skrur den fast. På flammedemperen er det vertikale spor som skaltreffe overens med bakre del av lyddemperen som låser demperen på plass.

Fungerer ypperlig, men du må huske å etterstramme etter noen skudd.

 

Når det gjelder Sure Fire systemet, så er dette et mer genialt system, men det koster nesten 2-3 x mer. Og sist men ikke minst, du må ha en end user agrement. Dvs. vanlige borgere kan ikke få kjøpt dette. Det er kun politi og forsvar som får tilgang til dette systemet. Har undersøkt saken med Capsicum som selger Sure Fire. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd en B&T demper som ble skrudd på plass, noen flere? Hvem selger evt B&T nå? er det fortsatt S&SS?

 

Hadde en Hansen-bygget rifle med B&T demper og brems for lenge siden som jeg har skrevet om ifb en annen tråd her på kammeret.

Ikke akkurat QR, men funket veldig bra. Hansen kan sikkert fremdeles bygge sånt noe.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=2389&hilit=308+subsonic

 

DCP01575.jpg

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...