Jump to content

Benelli supernova


MrControl

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-20110909-0930-0.html" target="_blank

 

§ 1. Forbudte skytevåpen

...

c) repeter- og pumpehagler som har ett eller flere av egenskapene som nevnt i § 3 første ledd bokstav a til d.

...

 

§ 3. Godkjente halvautomatiske hagler

...

c) våpen påmontert rørmagasin eller magasinforlenger med mulighet for større magasinkapasitet enn 5 patroner i tillegg til patronen i kammeret, eller

d) tillater bruk av avtakbare boksmagasiner.

...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Faren min har en Benelli og han kan skyte med full trangboring langchoke uten noe problem; så jeg vet ikke helt jeg da. Kommer kansje ann på ammoen.

Jeg bruker på min Franchi i-12/Predator fulll trangboring * eller ** med 2er stål og skyter uten problem.

Så jeg vet ikke helt jeg da men.

Bare en måte å finne ut det på, nemmelig å prøve :lol:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Cardinal der. Dumt å prøve for at det så skal gå til h****e og så sitter du der med en vrengt choke som du må borre ut Har selv Benelli comfort, og fikk da beskjed om at siden chokene er lange (minst dobbelt så lange som chokene i min o/U hagle) så skulle det gå greit å skyte med stål i tre kvart trangboring... Jeg gjør det likevel ikke da jeg ikke har behovet for det der jeg jakter and.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok si meg enig, men det er forskjell på hva chokene tåler, de chokene han har er gaske så kraftige og robuste.

Men det er skjeldent vi bruker full trangboring, stort sett bruker vi ** eller *** men det er på gås og and, ellers når vi jakter rype og skogsfugl er det mindre trangboringer.

Er enig i at det ikke er verdt å ta risken på at det skal gå til h****te.

Mente det vell ikke helt sånn:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke benelli, men når jeg har skutt i 3-4 år med stålammo og * eller ** så er choken blitt oval og sitter fast i løpet. Skjedde først med * og nå med **. Men det er på en tyrkerhagle, mulig det er annerledes med de mer kjente merkene.

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal jeg gå hvis jeg skal kjøpe meg en rimelig hagle, er de dyre i pris, og er de dyre i drift

 

Hilsen

" target="_blank

 

 

 

 

 

Du kan se på franchi haglene, for de er ganske rimelige og de blir laget av benelli som er en av de som produserer de beste halv automater:)) Har selv en franchi I-12/ Predator. De kan ha litt problem med noen typer leirdueammo, men de skyter med all slags jakt ammo. Jeg kjøpte her fra http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=37034776 for ca 7000.-

Ellers kan det være smar og følge med på Finn.no for det kan komme ut mange fine og ganske nye hagler:)

du trenger nok ikke noe annet en 12 kaliber

Link to comment
Share on other sites

Har to slike hevi shot choker en mid range og en dead coyote, den coyote choken kan jeg ikke bruke stål i men

hevi shot går ut ifra det som står på den. Nå fins det også sikkert flere produsenter av hevi shot choker men jeg kjøpte

environ metal sine, er forøvrig de som produserer hevi shot. Har testet lit med forskjellig i den dead coyote choken og det som går

best er hevi shot hevi 13 nr 4, men dog på hold over 20 meter ellers kan det bli grisete, har også testet dead coyote med t hagl de

ga ugjamne skuddbilder. Mid range choken har jeg ikke fåt testet skjikkelig enda men den er noe trangere en halv og er nok den jeg vill

bruke mest, den tåler også stålhagl.

 

Gå inn på http://www.midway.no" target="_blank og søk på hevi shot

Vis du ser i tråden beste haglpatron til gås så har jeg lagt ut et bilde

av skuddbilde til hevi 13

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...