Jump to content

Valmet kombi 12/70 222 Remmington


Kongen1987

Recommended Posts

Hei jeg trenger virkelig hjelp!

 

Arvet nå et kominasjonsvåpen av min far som er en Valmet, på løpet står det 12/70 og under 222 remmington.

 

Etter at jeg så i våpenkortet til min far så jeg at det sto Valmet kombi 12/70 -308, dette fikk jeg ikke til å stemme i og med det sto 222 på løpet. Jeg tok den med til politiet og vi fikk endret spesifikasjonen. Geværet er nydelig i seg selv, trebelagt. Geværet er kjøpt en gang på 80-tallet, men før 1987. Jeg har søkt mye rundt på nettet uten å finne hva slags modell dette er. Kan dere hjelpe meg med å finne riktig modell?

 

- Er det kun remmington 222 kuler som passer, eller kan jeg velge et annet merke?

- Hva slags kikkersikte kan passe til denne modellen?

- Hva slags prisklassen er dette?

 

Håper på flest mulig svar :)

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Det er en mod.212,kuler kal. 224,den har riflestigning i pipa på 1-14 og kuler som veier mindre

enn 52 grain,3,4 gram går som regel best.Sako Optilock kikkert montasjer passer,Kikkert velger du etter tykkelsen på lommeboka.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Håper det går fint for trådstarter at jeg stiller et lite spørsmål her siden det er om nesten samme våpen.

Hvilken riflestigning er det i Valmet sin 412 kombi 12-70/222rem, innbiller meg at det er 1/12, men er ikke sikker.

 

Det stemmer. Var hvertfall det i den jeg hadde.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor en kan få tak i disse Optilock skinner med ringer?? :shock:

 

 

MVH

Hyggern

 

Tror de har/kan skaffe dette i de fleste våpenbutikker :mrgreen:

 

Ok, men nå har jeg kikket litt på en del nettbutikker (jakt&friluft, wingevåpen, ebay, osv osv.) og i optilock sine lister men finner ikke noe som passer 212'en. Skulle veldig gjerne hatt noe delenummer eller liknende, så hadde det vært lettere å bestille dette.

 

Mvh

Hyggern

Link to comment
Share on other sites

Nå er dette ett gammelt våpen så vi kan ikke forvente slike ting ligger ute på nettbutikkene da de kanskje selger 1 i året :mrgreen: Men prøv heller å ta en tlf og hør med de så får du nok lett tak i det.

 

Kjøpte til min gamle valmet hos J&F. De hadde ikke på lager men skaffet på 3dager :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er en mod.212,

Sako Optilock kikkert montasjer passer

 

Morten

 

 

Sako Optilock montasjer passer IKKE. Men Optilock sin skinne m/optilock ringer, for kombi våpen passer på denne.

 

Der tror jeg du blander litt. En 212 har jeg selv to ganger montert optilock sin quicklock hurtigmontasje på. Du ser faktisk på bildet fra siden at skinna er breiere på to steder. Og på det nederste bildet ser du utfresingen til rekylklakken lik den på en Sako 75/85. En 412/512 benytter optilock skinnemontasje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...