Jump to content

Norrøna Recon-Pack vs. Bergans Power


Torquemada

Recommended Posts

Jeg må ha meg en annen ryggsekk enn den jeg har nå. En snart 20 år gammel LoweAlpine på 95L. Sekken er brukt mye, men på langt nær utslitt. Men når jeg skal pakke den for lange turer, og da særlig reinsjakt, så blir den i snaueste laget. Når vekta kommer over 25 kilo så begynner den å bli vanskelig å pakke skikkelig, og jeg begynner å kjenne at hoftebeltet er for mykt.

 

Jeg ser derfor på Norrøna Recon-Pack og Bergans PowerFrame.

 

Er det noen som har synspunkter/erfaringer på praktiske forskjeller på disse?

Link to comment
Share on other sites

Har ein Power Frame, og det store minuset med den er eigenvekta som er "som sekken" stor(stor sekk - høg eigenvekt, det er noko i det!)

At opningen skal vere liten skjønar eg ikkje. Kjem på i farten 2 gonger då eg har tredd heile "skrogen på dyr ned i sekken. Ei hjortekolle på 54 kg, og ien 1,5 års reinsbukk på 38 kg. Sekken er så stor at den må snørast saman i "alle ledd" når den er nesten tom for ellers vil den slenge hit og dit. Treng du ein stooor sekk kan eg anbefale Power Frame.

Link to comment
Share on other sites

@villreinjegeren og nalleklorin

 

Denne sekken ble best i test når den ble testet ut på nettopp reinsjakt.

Eneste minuset den fikk var noe høy egenvekt.

Enig med Villreinjegeren at lommene på siden er jævlig irriterende og vinglete, jeg har derfor

Tatt de av og bruker de aldrig.

For to tre år siden kom sekken med videre åpning nettopp med tanke på at det skulle være enklere å få store ting/slakt ned i, eller opp av.

Kanskje Villreinjegeren har den tidligere modellen og nalleklorin en nyere utgave.

 

Kjøp den du synes passer deg best, dette blir litt smak og behag

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt begge i årevis og begge er gode valg. Stikk innom en butikk, fyll de opp og gå litt rundt.

 

Største forskjellen for meg er hoftebeltet. Recon flekser med kroppen, mens Powerframe er stort og gir god støtte.

 

Selv holder jeg en knapp på Powerframe. Har hatt den med på flere månedslange turer, båret 70 kg i den opp til hytta og den svikter aldri. Klarer du å ødelegge noe er Bergans konge på service.

Link to comment
Share on other sites

@villreinjegeren og nalleklorin

 

Denne sekken ble best i test når den ble testet ut på nettopp reinsjakt.

Eneste minuset den fikk var noe høy egenvekt.

Enig med Villreinjegeren at lommene på siden er jævlig irriterende og vinglete, jeg har derfor

Tatt de av og bruker de aldrig.

For to tre år siden kom sekken med videre åpning nettopp med tanke på at det skulle være enklere å få store ting/slakt ned i, eller opp av.

Kanskje Villreinjegeren har den tidligere modellen og nalleklorin en nyere utgave.

 

Kjøp den du synes passer deg best, dette blir litt smak og behag

 

Mvh

Sauerhansen

 

PowerFramesekken min er fra 2000,- og det er en kamp å få ting nedi den med mindre de er i små enheter..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...