Jump to content

kveldsjakt på utresket jorde.


kjottkake1

Recommended Posts

Er du ute i 4 tida så burde du rekke eftas trekket. Veit ikke helt med utreska jorde, men har inntrykk av at de ikke går ned der hvis åkern ikke ligger feks.

Det er veldig tynn åker noen steder. sikkert på grunn av regnet. Grågåsa setter seg der ihvertfall. Da jeg var på gåsejakt, registrerte jeg at de ofte setter seg i tretoppene rundt jordet. Kanskje jeg sitter under de trærne de setter seg i. Takk for alle tips.

Link to comment
Share on other sites

Duas trekk varriere nok fra plass til plass og hvor seint eller tidlig det er på høsten. Har vært ute noen dager nå og sett at den trekker fra 3-4 tida på ettermiddagen. Utover kvelden setter den seg til i trær gjerne i nærheten av åkeren. Kan være en mulighet for deg siden åkeren ikke er tresket. Sett deg i nærheten av store trær med god oversikt, tilknyttet til åkren. Både løv og bartær blir benyttet av dua.

Link to comment
Share on other sites

Er du ute i 4 tida så burde du rekke eftas trekket. Veit ikke helt med utreska jorde, men har inntrykk av at de ikke går ned der hvis åkern ikke ligger feks.

 

 

I går så jeg et utreska jorde, ingenting "lå". Duene "svevde" helt i toppen av kornet og så ikke ut til og bry seg om jordet var treska eller ikke. Men er jo ikke dermed sagt at det er sånn overalt ;-)

Jeg trodde nemlig også helt til igår at utreska jorde var helt meningsløst. Det som kanskje er dumt med det er at hvis man skadeskyter dua og ikke har hund så skal man vel være heldig for og få tak i dua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...