Jump to content

Billigste DE .44 mag i krom?


Jaris

Recommended Posts

Det er såpass få som selger dem at marginene på hvem som er dyrest/billigst er under 1000-lappen.

 

Jeg husker 2 butikker som selger dem, pvas den ene og den andre husker jeg ikke i farta.

 

Når det gjelder valg av våpen, har en original Israelsk en i .357 og er noe av det artigste jeg har :mrgreen: Den blir aldri solgt.

Link to comment
Share on other sites

Testa tidligere denne uka en israelsk .44 mag. Bestemte meg raskt for at en slik skal jeg ha;-) Billigste butikk jeg har sett selge dem er for ca 16000, dyreste ca 22000. Men sliter med å finne billig i krom... Har heller ikke oversikten over alle som selger disse våpnene...

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Pvas.no kjøpte jeg min fra.(du som testa min oppi Tromsdaln? :P )

Intersport Bogstadveien har fått inn DE44 nå også.

Sistnevnte er de rimeligste på forhandlerbasis,ellers er vel bruktmarkedet stedet å gå.

Import er vel også et alternativ,men dette vet nok andre forumbrukere bedre enn jeg.

Link to comment
Share on other sites

Den i .357 overgår revolverene i presisjon pga en rekyl som minner om en kraftig .22lr.

Eagle'n har av en eller annen grunn et dårlig rykte på seg når det gjelder presisjonen som jeg ikke helt kan forstå.

Har selv skutt med .44 og .50... sistnevnte var... interessant...

Link to comment
Share on other sites

Den i .357 overgår revolverene i presisjon pga en rekyl som minner om en kraftig .22lr.

Eagle'n har av en eller annen grunn et dårlig rykte på seg når det gjelder presisjonen som jeg ikke helt kan forstå.

 

Det er dette jeg reagerer på. Lav rekyl i forhold til kaliber. Har skutt .500 winchester og det ble bare dumt.

 

Noen hevder at det er mye funksjonsfeil, men jeg ble fortalt at folk ikke holder riktig for å ta imot rekylen slik at den ikke lader ordentlig.

 

Jeg vurderer sterkt en slik på sikt fremfor revolver så jeg er bare interessert i å høre andres synspunkter.

 

Mange hevder at den er for stor og tung, men den passer fint i mine hender. Når det gjelder vekt så vet jo alle som har hatt litt fysikk at det betyr lavere rekyl

Link to comment
Share on other sites

Pussing: Kommer an på våpen til våpen. Nå er jeg mellom 9 og 10 på Desert Eagle'n, men det er fordi det er favorittpistolen min. Skal jeg bruke den samme uka, feltstripper jeg den og pusser det som er tilgjengelig men skal den ikke brukes før neste uke igjen, får jeg OCD-tendenser :mrgreen:. Har skutt 200 skudd i strekk med den uten problemer, så den tåler nok en del. Jeg feltstripper den og alt som ikke krever verktøy, tar jeg fra hverandre (bortsett fra bolten som jeg tar ut med et skrujern). Tørker bort smuss og oljer godt opp. Olje på kontaktpunkt mellom sleid og ramme.

 

Ammo: Den er veldig glad i Fiocchi sin SJHP. Den skal helst ikke ha blytupp, men disse har og merker ingen problemer. Er man noenlunde grundig på pussingen, så har det ingenting å si, så lenge ammoen er kraftig nok. Pistolen er gassoperert og er 2 kanaler som går fra kammeret og gir trykk nok til å kamre nytt skudd, skal være her det kan tette seg. Minner litt som en AR etc.

Annen ammo jeg har testet noen skudd i er American Eagle og eldre jaktammo fra Norma.

 

Oppsummering: Desert Eagle anbefaler jeg på det sterkeste og jeg ville helst skaffet en Israelsk en istedenfor en Amerikansk en.

Link to comment
Share on other sites

XIX`n min er også mitt desiderte numero uno våpen :)

Har gått siden 1995 å drømt om en,å realiserte drømmen i år.

 

Presisjon er det ingenting å utsette på,tvert imot!

Pussing er det litt av pga gassdriften,men jeg er en sånn som liker å pusse våpnene.

Er så store dimensjoner på pistolen at pussing går veldig greit.

Ammo bør være kraftig etter mine erfaringer,og hvis flatpoint kuler brukes MÅ seatinga på evt hjemmelada ammo sjekkes da total patronlengde ikke må være for kort.

Er forholdsvis ny innen hjemmelading,å gikk i fella med at jeg ikke sjekka seatinga på siste batch,som ble ladet med 245grains kuler mot 240grains tidligere.

Denne batchen sliten med at siste patron i magasinet vil sette seg fast opp til høyre i låseklakkkammeret(kanskje pga at den ikke har en følgene patron under seg i magasinet og derfor får feil matevinkel)

Tidligere ladet utelukkende med XXL sin fiocchi 240gr SJSP og den har funket "greit+",mens hjemmelading med fiocchi hylser,VV N110krutt,federal L pistol primers,og Rainier 240grs kuler har vært 100% feilfri både med mating og funksjon.

 

Konklusjon: ELSKER DEN!

Ja,nesten såpass at den burde få en giftering gravert på sleiden,hadde det ikke vært for at den er en "Han" og heter Zohan pga sitt Israelske opphav.

Maskineringa virker veldig bra,alt er tight,finish er god,og den bråker som ei svigermor med et vepsebol mellom beina.

(alltid gøy å bli henvist laangt til høyre for de andre på standplass).

Justerbar avtrekker er også standard,men har ikke følt behovet for å justere enda.

Vil ha justerbare sikter på den,men foreløbig går det bra siden den heldigvis skyter dead on ved rullende siktebilde.

Har også montert et Vortex Sparc Rødpunktsikte som har funket utmerket.

Til 2100kr,med livstidsgaranti,flere baser inkl,og 2x forstørrende innsats i pakken synes jeg siktet fortjener creds.

 

One last thing,hendene til skytteren bør ikke være for små,som flere har poengtert tidligere.

Spesielt ikke med Hogue grepet som jeg har montert.

Plastgrepet som er standard(iallefall på min utgave) er ganske tynt men alt for glatt i sin plastutførelse.

Hogue grepet gir med sine finger grooves et veldig solid grep selv i vått vær,men øker volumet på grepet en del.

Så de som vil ha en burde få holde i en(hos forhandler eller privatperson),eller teste hos noen som har hvis muligheten er der.

Hvis man gir den godt vedlikehold og mater den med god ammo,samt ikke glemmer å også gi magasinet pleie,så funker den!!

Link to comment
Share on other sites

Den billigste krom DE'n er den du får tak i. Det finnes neppe to stk til salg samtidig i kongeriket.

Jeg tro man får mer glede og nytte ut av en revolver en en DE til konkuranskyting. Men jeg har hatt mine egne DE raptuser, det er ikke det. Den er tøff... men i mine øyne det minst egnede våpnet til slike ting man kan bruke den til. (Kanksje med untak av staionary zombie defense situasjoner... men da er rifle fortsatt bedre).

Nå har jeg pistol til både magnum 1 og 2, det er ikke det, men min DE fasinasjon går som regel over de gangene jeg holder i en, eller skyter med en.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siden vi er inne på en D.E tråd..

Opplevde at sleiden på min slamra fram i låst stilling mens den lå på bordet i skytebåsen sin.

Den ville ikke holde sleiden låst bak uten magasin inni.

Trodde først det var noe rusk inni Slidecatch mekanismen,men oppdaga at sporet som denne skal låse seg i er veldig lett "buet".

Trur de har vært raske når de produserte den for denne skal vel være peise rett som en strek(iallefall på de fleste bilder jeg har blåst opp av DE`er å sett på)

Skal slipe den så den blir rettet ut å satser på at den nå holder seg i sikker modus når man går fram å lapper skivene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...